Startsida

måndag 17 januari 2011

Mina små gullpinsar.


17 januari 2011 dagensnamnsdag är Anton, Tony - Grattis brorsan!
Denna underbara bild på små killarna. Jag bara njuter av dem hela tiden. I går var vi hemma hos William på 3 årskalas. Massor av saker fick han och lilla Alexander ville också öppna paket. Hur gulligt som helst. Vi fick jättegod fika bröd och Händige Manny samt Musse Pigg tårtor. Tänk vad fina tårtor de kan göra nu för tiden. Det blev fiskedamm också till barnen. Himla roligt. Men som sagt det var fullt upp hela tiden.
Måste berätta om min bok som jag läser. Det är Monica Antonssons som skrivit denna "MIA sanningen om Gömda". Hon Monica är journalist och har följ upp denna Lisa Marklunds böcker Gömda och Asyl. Den person det handlar om för de som inte läst Gömda heter Mia Eriksson och har blivit mångmiljonär på dessa böcker. Det handlar om Mias flykt från sin förredetta pojkvän som terrar henne och hennes familj hela tiden, så hon måste fly från Sverige. Skaffa ny identitet och får ingen hjälp från socialen. Men författaren Monica har nu tagit kontakt med hennes tidigare pojkvän som hon även har sitt första barn med. Han berättar och visar bilder om hur det hela har gått till. EN stor lögn hela storyn. FAST det stod att det var en sann berättelse på böckerna. Men det går ju inte att sticka under stolen med att böckerna är bra. Men att kunna tjäna så mycket pengar bara på att hitta på en sak - rena drömläget. Varför är inte jag bra på att skriva böcker? Tänk vad roligt det skulle vara att kunna skriva som Lisa Marklund, Anna Jansson, Mari Jungstedt, Camilla Läckberg osv. Det vore något det.
Nej nu är det dags att klä på sig och göra lite nytta.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja de fina bilden är ju såå söt :D dem är såå söta. ja jag såg det busungen vile också öppna paket. hihi.. puss

    SvaraRadera