Startsida

söndag 5 december 2010

Vilken givande helg


5 december 2010 dagens namnsdag är Sven - samt 2:a advent.
Jag är så glad att jag får vara med i "Damklubben". I går åt vi lunch hos en utav deltagarna inne i Uppsala. Så himla rogivande lägenhet och en gudomlig fisksoppa med hembakt bröd bjöd Monica oss på. Samt glögg som jag bara älskar. Tusen tack Monica det var jätte mysigt. Nästa gång är vi hemma i mitt paradis och myser. Jag hör av mig med en passande dag. Vi knåpade ihop en lottokupong också för att kunna få chansen till att ta hem storkovan, inte illa.
Jag han hem och lägga ut lite lucialinnen på Tradera sedan var det en till bjudning. Denna gång med gubben och till våra underbara vänner Sten A. och Irené. Där fick vi också glögg - I love it! Vi blev bjudna på en underbar pasta rätt med sallad och kaffe/te med "dopp choklad" vilken rolig grej - gott var det också. Sedan ställdes hela lördgasgodisskålen fram. När vi åkte hem kände jag mig som en stoppad korv. Jag var så himla mätt. Det var jättetrevligt att få träffa dessa underbara människor - som vi tyvärr inte träffar för ofta.
Måste kolla i almanackan för en bjudmiddag med dem hos oss. Vill inte tappa kontakten.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. åh va härligt med glögg.. gott =)

    SvaraRadera
  2. Hejsan Marie! Tack för julhälsningen och länken till din blogg! Vad fin den är! Får nästan lust att skaffa en också...! Måste ju bara skriva en rad om att jag också är väldigt glad över "Damklubben" - och det var så otroligt mysigt i lördags alltihop! Blev så inspirerad av alla fina gardiner i lägenheten att jag också fick lite fart att skaffa några nya innan jag for med tåget hem. Vi har ju sannolikt snart några fler fönster att pryda än just nu...Ser fram emot att ses hos dig nästa gång!

    Kram Karin

    SvaraRadera