Startsida

måndag 6 december 2010

Ledighetskommitén

6 december 2010 dagens namnsdag är Nikolaus, Niklas.
Jag har fått ett uppdag eller erbjudit mig själv denna vecka att skola in Alexander hos sin nya dagmamma. I torsdags när jag lämnade honom så sprang han in till barnen direkt och lekte. Jag ropade på honom att nu går mormor - HALLÅ mormorvärlden roppar......ingen reaktion. Ja ja...så mycket var en mormor värd. Men jag är naturligt vis glad att det gick så bra. Så denna vecka har jag jour kan man väl säga - fast jag vet att det kommer att gå bra för han är världsduktig. Han är van med sina kompisar och dagmamman är ju hur gullig som helst. Så då kan ju jag få annat gjort tex här hemma. Som igår kväll tänkte jag att jag ska gå upp tidigt typ vid 7 bläcket och göra så himla mycket - MEN vad händer? Sov till kl 8.30 seg som en kola. Samt har ingen lust med någonting, går i pyjamasen och sitter vid denna himla beroende framkallande burk. Känner mig lite nere. Så nu gäller det att lägga piskan på ryggen och verkligen göra något vettigt. Börja med att klä på sig så kommer allt nog på plats. Det finns hur mycket som helst att göra. Jag har förresten en massa lucialinnen som ligger ute på Tradera som går som smör i solsken - så det är jämt skägg med att skicka iväg dessa. Gubben fick ta med 3 st i morse till postlådan. Ringde förresten till en vän i går kväll och bjöd över henne på lunch men tyvärr var hon förkyld så det får bli en annan gång. Nej plikten kallar.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. jaa han verkligen gillar att vara där vill inte alls åka hem :) haha.. busungen min <3 pusss

    SvaraRadera
  2. ja så där gör han för oss med. han är bra söt han lille alexander. kul och skön att han trivs bra hos jenny.

    SvaraRadera
  3. hahaha söta alexander som inte bryr sig om världen.. ahhaha gulliga killen!! leka är livet mormor =)

    SvaraRadera