Startsida

måndag 20 december 2010

En otrolig ledsen stund.

20 december 2010 igen!!
Gubben och jag skulle ta lite kvällsfika som vi brukar mysa med. Jag har två stycken jättemuggar med fat i engelskt porslin. Jag bara älskar dessa muggar. Ett utav faten är limmade efter en gammal skada. Sist jag diskade tänkte jag att vad länge detta fat håller ihop. Dessa muggar står högst uppe i vårat vitrinskåp i köket.
Gubben hade laddat kaffebryggaren och jag vattenkokaren. Gubben vill gärna dricka kaffe i våra Höganäskoppar från 1970 talet. Så han hade förberedigt med att ställa just en sådan kopp vid kaffebryggaren. Jag hade precis lagt in lussebullan i micron för att de skulle tina. Sedan var det min tur att ta ner en kopp med fat till mitt tevatten. Jag tog då det översta fatet som hade båda kopparna på sig. Tog fatet och precis när andra handen skulle hjälpa till så - PANG.......................Fatet gick självklart sönder i sin lagning. Båda kopparna for i golvet och han då även snudda till Höganäsmuggen. Två jack i bänken och 3 muggar fattigare. Faktist kom det några tårar ....larvigt kanske men jag bara älskar dessa koppar. Men lite posetivt är det väl att vi får förnya oss lite.
Nu väntar sängen och boken "Varför gråter inte Emma?".
Ta hand om varandra och livet.
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar