Startsida

måndag 1 november 2010

Trick or treat?

1 november 2010 dagens namnsdag .....ja i almenackan står det bara Allahelgonadagen.
Då var jag här igen. Har jobbat några nattpass och kan bara skratta åt en rolig sak som hände här hemma i lördags. Jag hade jobbat 12 timmars nattpass och sov 3 timmar innan jag gjorde ett besök hos tandläkaren i Almunge. En snabbvesit på loppisen och sedan hem och fixa källsmat. Jag gick som i en koma. Ett glas vin till maten och sedan var det dags för TV. VEM slumrade inte till om inte lilla jag. Vaknar av att det ringer på dörren. Går till ytterdörren vi har på baksidan av huset. Ingen där. Kollar ut på parkeringen ingen bil men lampan lyser med aktiveringsrelä. Det ringer igen. VAD TUSAN är det frågan om? Nu ser jag två små svartklädda utklädda häxor vid dörren till gammelköket. VA? Är det trick or treat idag!!!!??? Hade totalt glömt av det. Trodde att det skulle firas nästkommande helg. Ja för att få dessa två små häxor att förstå att de skulle komma på baksidan av huset och inte på framsidan av huset från parkeringens sett. Måste jag öppna ett fönster....vilket innebar att det ska flyttas på saker och dyligt innan fönstret kommer upp. Då gav jag upp - ORKAR INTE. Så vi struntade helt enkelt i de små varelserna. Vilket vi fick "äta upp". Silvertejp runt brevlådan och ägg i lådan. Vad säger man - Inte var det roligt men ett lagom bus i alla fall. Så söta små häxor!!!
Ta vara på livet och varandra
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. haha.. va kul =) jaa vi fick då inga gäster alls ;) så de va skönt det.. hihi.. men jobbigt o göra rent er postlåda sen :) pusss

    SvaraRadera