Startsida

måndag 22 november 2010

DU BESTÄMMER!

22 november 2010 dagens namnsdag är Cecilia, Sissela - Grattis kusin Cecilia och svägerskan Cecilia.
I dag har jag varit hos min underbart söta Alexander. Vilken underbar kille. Jag blir glad i hela kroppen när jag är med honom. Så liten men otroligt vilken vilja han har. Den mannen gör man inte som man vill med. Samma problem varje gång jag ska få honom att sova - går inte att få honom att sova i sängen. NEJ det blir till att lägga i vagnen. Han snackar en massa och vissa grejer förstår jag inte ett dugg av vad han säger - men på något sätt så går det bra i alla fall. Vi gick en varv runt Hästhagen och då var Doris dagmamman ute med hans kompisar. Så vi stannade där en stund och han fick leka med dem. Så gulligt. Sedan innan vi åkte hem till vårat paradis hämtade vi hem den nyinköpta soffa som ska vara i matrummet. En gammal goding. Det blir bra tror jag.
Sedan måste jag dela med mig till Er alla som följer min blogg. Visst låter detta väldigt enkelt? Jag hittade detta på MåBra.com - http://dietisten.mabra.com/du-bestammer/ VARFÖR vårdar jag inte mig själv bättre? Jag har bara en kropp och den går inte att byta ut. Allt beror ju inte på att livet är trist i bland så att jag tex tröstäter - Vetskapen av hur det som åker in i munnen påverkar sin kropp borde vara en varningsklocka. Karraktär - det ordet finns inte i min ordlista i mitt huvud i alla fall. Men ska nog börja preparera min ordlista lite tror jag. Läste i en tidning om en notis ang. LCHF - om du stoppar något i munnen som är sött, spotta genast ut det. Det gick att läsa detta också - motionera så ofta du bara kan och gärna utomhus. Många bra ord var det.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. oj va kul de måste ha vart för alexander att han fick leka av sig med sina vänner :D mysigt! de va ju kul. ja han sover dåligt inne, sover middag bäst ute :D men på kvällskvisten somnar han som en stock :) hihi.. tack för hjälpen mamma :D puss

    SvaraRadera