Startsida

tisdag 30 november 2010

Drömvärld


30 november 2010 dagens namnsdag är Anders, Andreas.
OM Anders braskar då julen slaskar - eller hur säger man denna lilla ramsa? I alla fall så slaskar inte Anders utan
-8 grader och en massa snö. Även fast jag inte är någon älskare till vintern så är det otroligt mysigt ute nu. Träden är vita och snön ligger fint på marken. Små fråglarna äte ur fröautomaten. Då kan jag med gott samvete sitta inne vid brasans sprak och läsa en tidning. Tänk att kunna ha lika mysigt hemma som i dessa underbara tidningar. Jag har alla idéer - men sedan har gubben och jag inte riktiga kunskapen om att fixa allt. Plus att ärligt talat så är vi nog lite lata också. Eller så beror det på att har vi inte kunskapen om hur vi ska göra så vill vi inte oss på saker och ting. Då kommer nästa fråga : Ska man verkligen ha hus då? Ja....tydligen. Vi är riktiga livsnjutare i vårat paradis Fridhem. Jag drömmer mig värligen bort i dessa tidningar och läser det mesta i dessa tidningar : MåBra, Drömhem & Trädgård, Lantliv, Lantliv mat & vin samt Hus& Hem. Må Bra tidningen har jag sagt upp. Hus&Hem är på prov 7 nr. Men Drömhem & Trädgård samt Lantliv blir kvar ett tag till. Det är ju ingen billigt nöje att prenumera på tidningar. Sedan så får jag väl blädra i lite gamla nummer så blir allt bra. En grej skulle ju vara att man kunde bytlåna tidningar med varandra. Typ tidningsbibliotek. Jag har börjat att läsa av böckerna som jag har i min bokhylla också. Tänkte verkligen rensa ut. Jag är ju en sådan människa som bara läser böckerna en gång.
Snart vankas det lite barnbarns mys. Jag har fått äran att hjälpa till med inskolning av Alexander till hans nya dagmamma. MYS! Jag tror att det kommer gå kanon bra.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. mysigt med vinter nu tycker jag med. bara de inte blir slask och jätte kallt. får vara så här tycker jag som de är ute nu =) mys pyusss

    SvaraRadera