Startsida

fredag 8 oktober 2010

Svärmor 70 år


8 oktober 2010 dagens namnsdag är Nils.

Hipp hipp hurra svärmor till dina 70 år idag. Hoppas att du har det bra även fast vi inte fick fira din dag. Du ville inte ha någon uppvaktning utan valde att resa bort.

Har jobbat första veckan av 4 skiftet och hunnit med att jobba över två nätter. Hoppas att Jannice tycker att det är skönt att jobba natt. Jag gillar det väldigt mycket.

I morse när jag kom hem med bussen så såg jag hållplatsen innan att det rykte på vänstra sidan där det brukar finnas hästar om jag inte minns fel. Åkte hem och sov ett par timmar och drog sedan vidare till stan igen. Då såg jag att hela "ladgården var nerbrunnen". Oj vad otäckt - hoppas att det inte var någon som kom till skada och hoppas att de reder ut brandorsaken. Mycket pengar som försvinner när det brinner. Jag lider med de som bor där. Hoppas att det inte var någon som satt eld på det bara.

Har ätit lunch med Lill i dag. Det var mycket trevligt. Det gör vi gärna om igen. Hann även fylla på mitt lösviktste förråd. Jag älskar ju te. Ett besök på apoteket blev det också. Sedan åkte jag till gubbens jobb och hämtade bilen för att kunna handla lite mat till veckan. Sedan hem och äta en lätt kvällsmiddag och kolla in TV program som gubben spelat in. Men nu är det nog dags för sängen ....så skönt. Det blev ju bara 2 timmars sömn innan lunch besöket. Mycket lite sömn.

Ta vara på livet och varandra.

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. ja hörde att de hade brunnit läskigt ju.. puss

    SvaraRadera
  2. jaså,farmor fyller 70år! där ser man.. jaså,än så länge är de kul med natt!!

    SvaraRadera