Startsida

fredag 1 oktober 2010

Jag vann!!



1 oktober 2010 dagens namnsdag är Ragnar, Ragna - Grattis Jessicas & Jannices skolfröken!
Jag har tydligen vunnit denna bok av Leila Lindholm " A piece of cake". Jag brukar väl vara med på tävlingar på nätet - min trogna vän som Ni alla känner eller? Ja i alla fall så innan jag skulle åka till dagens loppisbesök så tog jag min frukost framför eller kanske säger man bakom tangentbordet vid datan. Då hittade jag en tävling på Facebook från tidningen Hemtrevligt . Det var bara att trycka på knappen gilla så var man med i tävlingen. Som tydlingen bara pågick i några timmar. Så jag är ju inte rädd för att trycka på knappar - så jag tryckte på GILLA. Tänkte inget mera på det och nu på kvällsvkisten när jag skulle kolla in så hade JAG alltså J - A - G vunnit. Så med spänning väntar jag nu på att denna bok ska komma på posten. Grattis till mig!
Dagen har jag tillbringat på loppisen i Almunge. Det är alltid lika roligt att vara där. Som jag alltid säger innan jag åker dit - jag ska inte köpa något - NEJ. Men så hittar jag alltid något jag gillar. I dag blev det en underbar tavla med jättefin ram som är från 1928 och en skomakarlampa från Nittsjö. Ja handla är bra pengarna går ju till Sri Lanka. Det drabbar väl ingen fattig.
Sedan har gubben och jag beställt en ny soffa 3:a och 2:a samt en fåtölj. Så nu gäller det bara att få gubben att inse att det behövs lite nytt på väggarna också. Allt jag vill brukar ju bli annars så nu gäller det att jobba lite på det här också. Det blir prio 1 och städskåpets dörr prio 2. Vad tusan hur svårt kan det vara. En regel och lite panel.....samt plite pyssel och fix. Problemet ligger nog mera hur vi ska orka. Ja...vi har ju inte blivit gamla över en natt men både gubben och jag känner oss lite less - det påverkar verkligen hur man ska orka med allt.
Jag har lite sorg för att jag inte ska jobba med alla go´a människor på jobbet - men visst det finns säkerligen flera go´a . Men vi nattgänget var något speciellt liksom. Lite äldra och otroligt roliga. Men det sägs ju att man inte ska ha roligt på jobbet. Så är det nu. Söndag startar jag på mitt 4 skifts schema. Allt går säkert bra efter ett tag. Men jag har verkligen gillat enbart nattjobbet. Men jag är glad och mycket tacksam över att jag har ett jobb alla har ju inte det.
Nu ska jag krypa i säng.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Kul med vinst!!! :) Den boken är bra. Föresten alla Leilas böcker är bra!!! Älskar Leila Lindholm och Per Moberg. Kollar du dom på TV på söndagar med på tv4 plus?? :) Ja 4-skiftet sparkas igång. Fick kommentarer från Micke T och Daniel L att de skrev att 5 skiftet kunde börja innan årsskiftet.. hm,hört något om de?? Puss

    SvaraRadera
  2. Nää men va kul.. grattis mamma de va ju kul Och laila är kanon hon.. älskar henne o hennes härliga färgglad prylar iköket =) önska man hade så :D pusss

    SvaraRadera