Startsida

söndag 3 oktober 2010

Första dagen på 4 skift

3 oktober 2010 dagens namnsdag är Evald,Osvald.
Jahaja.....då var det dags med 4 skift. Första dagen på denna skift gång. Det ska nog gå bra annars går det väl som det går - orkar inte bry mig. Har i alla fall lagt in om intresse att jobba över några dagar i denna vecka om det finns lediga pass. Annars är det väl bara att njuta av ledigheten - som blir 5 dagar. Det är ju bra. En dag har jag i alla fall öronmärkt till att äta lunch med en god vän. Sådana saker är ju roligt att hinna med. Men nog ska jag få dagarna att gå för det finns mycket som jag vill göra.
I går toppade gubben av ena granhäcken så att den ser lite finare ut. Så tanken var att vi skulle elda i vår tunna i dag och bli av med allt. Men vi tycker att det blåser för mycket så det får vänta. Hoppas att nästa helg är lika fin som denna och vi kan putsa till nästa häck. Måste också berätta att vi tog 3 st möss uppe på vinden. Hur söta som hellst i alla fall en - en musbaby. Den var lite rosa vid nosen och jätteliten. Men vad tusan de kan ju inte äta på vårat hus, någon måtta får det allt vara.
Jag har långkok på gång på spisen - pepparrotskött ....det var ju inte i går man åt det. Gubben gillar det ganska mycket och jag kan äta det men det tillhör inte favoriterna.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. hoppas de givk bra med första passet!!=) gott de lätt med köttet!!!

    SvaraRadera
  2. gott med dillkött mums.. :D hoppas de gick bra att jobba första passeryt =) pusss

    SvaraRadera