Startsida

lördag 2 oktober 2010

En härlig lördag













2 oktober 2010 dagens namnsdag är Ludvig, Love.




Vill bara visa att det finns så fina människor i detta land. Som Ni alla vet läser jag mycket bloggar och läser från människor som jag aldrig någonsin har pratat med eller träffat. Så när jag läste i Frisky Frog i våras så såg jag att hon hade fått mönster på klänningar av en kollega. Kollegan hade köpt dessa mönster på loppis. Jag mailade till henne och frågade om jag kunde få en kopia på klänningsmönstrena. Jo visst kunde jag få det. Hela sommaren gick och sedan påminde jag henne om mönsterna. Vad tror Ni hon gjorde? Jo hon skickade dessa två underbara mönster från 1960 talet till mig och sa att hon själv hade några liknande så jag kunde få dem. Det kallar jag fina människor. Hon älskar grodor och är hur duktig som helst på handarbeten. Kolla gärna in hennes blogg http://friskyfrogmade.blogspot.com/ Tusen tack.



Jag vill också passa på att visa lite bilder på mina loppisfynd.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie



1 kommentar: