Startsida

fredag 24 september 2010

Var sitter bromsen?

24 september 2010 dagens namnsdag är Gerhard, Gert.
Det finns tydligen inte mycket i mitt liv som inte handlar om min förlorade fritid. Jag undar var sitter bromsen till tidshjulet? Det är överfullt med allt känns det som. Troligen beror det på att jag psykiskt inte gillar nya arbetstider och arbetsgruppen som ska träda i kraft om en vecka cirka. Till råga på allt har jag en långvarig blödning - som jag borde kolla upp. Men jag har varit så dålig på att bokföra detta så nu gäller det att jag börjar bokföra så att jag har något att komma med hos gyn. Annars då ....jag det rullar på med loppisen, jobb, hemmet och den vanliga strävan efter mera tid till att umgås med vänner, familj och alla hobbys som jag vill göra. Ett litet bekymmer bara - känns det som. Svärfar har kommit hem från sjukan efter ca 1 månad där och TBE prognos. Han har blivit unbedd att inte köra bil. Han har sökt färdtjäsnt men fått avslag. Han har långt till affärer samt centrum. Han bor i ett torp som inte har rinnande vatten. Vilket innebär att han måste ta sig till badhuset för att sköta sin hygien och kunna hämta vatten. Men NEJ ingen kommunal hjälp där till 76 åringen. Visst är det märkligt. Han har ju bott i torpet sedan han var 7 år och visst vill han kunna bo kvar. Men undar hur detta kommer att sluta. Jo visst finns det de personer som verkligen är i behov att kunna få hjälp - men alla får tydligen inte hjälp. Ja det är ju så samhället tyvärr fungerar. Vi har ju 9 mil enkel till honom och jag hoppas att vi kan ställa upp och hjälpa honom. Men frågan är bara hur mycket.
Men visst finns det andra människor i världen som har det värre. Bara att gilla läget.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Jamen det är ju helt otroligt!!!
    Man blir ju så arg när man läser.
    Det är väl klart att han måste kunna få färdtjänst och annan hjälp som han behöver!!
    Nej, det kan bara inte vara att "gilla läget"
    Gå på kommunen igen. Det MÅSTE kunna göra NÅGOT för att hjälpa till. Det tycker jag är deras skyldighet!

    Hoppas det löser sig! Kram Sussie

    SvaraRadera
  2. mää är de sant fick han avslag. de va tråkigt att höra. man blir arg och ledsen som anhörig.. De är himla typiskt det. Va orättvist visa saker är.. Så synd om farfar.. <3

    SvaraRadera