Startsida

lördag 4 september 2010

Lite bloggtorka eller vad jag ska kalla det för.

4 september 2010 dagens namnsdag Gisela.
Oj jag tror att jag har fått bloggtorka eller vad kan jag kalla det för när jag inte har skrivit något på 2½ vecka? Ja...lite uppehåll skadar väl inte. Det är så himla fulltecknat varje dag så det gäller att inte braka samman.
Ständig nattjobb som jag gillar kommer att ta slut vid månadskiftet september/oktober. Allt för att vi måste producera mera till USA. Jo visst ska jag vara glad att jag har jobb osv. Så nu gäller 4 skift - vad det nu innebär eftersom vi inte har sett ett schema presenterat än. Efter nyår gäller 5 skift. Det känns ju bra att det går bra för fabriken - men ibland måste man nog tänka lite på att det finns de som gillar nattjobbet och gärna vill fortsätta jobba så istället för att röra om allt. Men som sagt det är väl bara att gilla läget.
Svärfar Kalle blev sjuk och var tvungen att bli inlagd på Akademiska - så denna vecka har vi tillbringat besök och telefonsamtal för vår älskade Kalle. Men i torsdags var han så pigg att han kunde börja äta igen. Så nu hoppas vi bara på att han kryar på sig och kommer hem.
Lilla Luna har också varit inlagd på sjukhus, djursjukhuset Ultuna. Även hon kryade på sig. Nu håller jag tummarna att inga flera behöver uppsöka sjukhus.
Har även tillbringat tid på loppisen i Almunge. Det är så himla roligt att vara där. Jag har fått saker av alla möjliga snälla människor. Precis när jag har plockat upp vissa saker kommer det kunder och köper. Nu har ju äntligen byborna upptäkt våran loppis. I dag fick vi även erbjudande om ett annat ställe att vara på. Men mycket mera förmånligare hyra. Dock inte lika centralt men .....ja vi ska i alla fall åka och titta på stället. Vi hade ju tänkt att stänga nu i slutet av september - men nu blev det annat att tänka på. Mitt upp i allt detta så måste jag underhålla min vänskapskrets, baka bullar till Alexanders 2 årskalas ( dock en tid dit men det springer iväg), rensa lite på gården, plocka in utemöblerna och börja mysa lite inne. Ska även hinna med mina två små älsklingsprinsar Alexander och William. Ska även ägna tid till mina föräldar och barn som jag älskar så mycket på denna jord. Jag kan bara säga att jag älskar mitt liv.
Nu blir det lite ur boken "Barn skiver till Gud". Måste bara säga att jag hittade en bok på loppis idag som jag kommer att skriva om också. Den heter "Undanflykter för bantare" av Ulla Mullig. Gud va´jag skrattade åt saker i denna bok.
Snälla farbror Gud kan du visa mej hur man får bort målarfärg - Hans
Kommer du ihåg när det snöade så mycket så vi inte kunde gå till skolan? Kan du inte göra om det? - Lars
Gode Gud jag skulle vilja vara en orm ibland men bara när jag vill - Anders
Käre Gud min pappa är dum. Gör så att han ändrar sej. Men du får inte göra illa honom - Hjärtliga hälsningar Martin
Käre Gud skicka Per-Erik till ett annat läger i år - Maria
Gode Gud min pappa kan aldrig få igång elden. Kan du inte låta det växa en brinnande buske på våran gård? - Sara
Gode Gud var snäll och skicka en ponny till mej. Jag har aldrig bett om nåt förut, du kan kolla det - Eva
Gode Gud var snäll och lyssna inte på mitt solo förrän på lördag - Bettan.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hoppas de inte var något allvar med kära farfar!!! Tur att de såg var de var för något snabbt!! Ja,Willeenergi får ni i helgen å jag kommer sakna honom för att han först är borta några dagar hos mormor å morfar,sen hos er å sen är vi i Säffle. De går nog bra. Dagis börjar ju snart med..

    SvaraRadera
  2. ja de hoppas jag med, att de inte blir mera sjukhusbesök för någon. så otäckt ju. tur att farfar mår bättre. :D

    Åh va kul att de går bra för er Loppis :D de är verkligen kul :D man blir glad. puss

    SvaraRadera