Startsida

torsdag 16 september 2010

Går tiden lika fort för alla?

16 september 2010 dagens namnsdag är Dag, Daga.

Det känns som jag bara skriver om min tid i min blogg. Går tiden lika fort för alla människor som det gör för mig? Jag skulle vilja titulera mig som livsnjutare, dvs att bara kunna göra sådana saker som jag njuter av. Alltså inte jobba - det är ju ett ont måste. Tänk att kunna vara så ekonomiskoberoende att jag slapp jobba. Men den drömmen är ju minimal liten att den går i uppfyllelse. Men det sägs ju att man måste våga för att vinna. Så hur blir man rik? Spela på trav, lotto eller att köpa en lott känns som det ligger närmast på hur detta ska gå till.
Så det gäller att lägga lite kulor på detta.
Vad har hänt här sedan sist. Jo jag har varit barnvakt till Alexander och William. Myst med mina föräldar. Varit på födelsedagsfika och laddar nu upp för att kunna fira min kusin som fyller 50 år. Det ska bli roligt att träffa alla släktingar. Måste även försöka att skriva mejl till min kära syssling i Australien. Hon är så himla underbar - skriver så gullig svenelska.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Ja, jag tror att tiden går lika fort för alla. Åtminstone så känner jag igen mig i detta.
    Jag skulle nog däremot inte vilja sluta jobba, isf går ner i tid och bara jobba när jag känner för det. Men jag röstar för fler timmar på dygnet. Så att man hinner göra mer av det man vill göra. Kanske jobba 20% och vara livsnjutare 80%. En jämn balans kanske =)
    Oj, vilket långt inlägg det blev!!
    Lycka till med att ta tillvara på din tid!
    Kram Sussie (i blå huset)

    SvaraRadera
  2. Kram Sussie - Jobba 20% och livsnjutare 80 % köper jag. men "vilket parti ska jag rösta på som kan införa flera timmar på dygnet"? Varför inte ta en tablett som gör att det går att vara utan sömn.

    SvaraRadera
  3. Ja det låter ju jättebra! Det bestämmer vi =) Iof så finns det ju en hel del droger som man kan ta så att man kan vara vaken men det håller ju inte i längden. Det ska ju vara någon som är nyttig oxå.

    SvaraRadera
  4. Ja tänk de.. vore kanon om man inte jobba så mkt ju.. men men.. hiih.. men måste måste man ju tyvärr. pöss

    SvaraRadera