Startsida

måndag 27 september 2010

En strosa runt i pyjamas förmiddag

27 september 2010 dagens namnsdag är Dagmar, Rigmor.
Hej alla go´a vänner. I dag tog jag mig en pyjamasstrosar förmiddag. Jag har hur mycket som hellst att göra men i morse när jag vaknade så kände jag inte för att göra någonting. Jo vars lite nytta har jag gjort ätit frukost, skrivit ett jättelångt mail till min syssling i Australienoch tömt inkorgen på min gmail som hade 2993 st meddelade. Det blir lätt så många mail där pga att det är den adressen jag anväder till Facebook och när jag är borta någon gång och vill maila saker och ting. Men annars har jag den inte till något. Så nu är den tömd och jag har äntligen kunnat skicka iväg ett svar på min sysslings mail som kom den 8 september. Varför skjuter jag upp så mycket saker hela tiden? Inte vet jag men det klart ett mail till sysslingen måste man ju tänka igenom ordentligt innan jag skrivet det. Sedan tror jag att denna pyjamasförmiddag beror på att jag inte mår riktigt bra psykiskt. Vi ska ju ändra om på jobbet både grupper och tider. Vilket gör att de som jag gillar att jobba med kommer inte alla i samma grupp. Men jag måste ändå säga att gruppen jag kom i verkar vara bra ändå. Men arbetstiderna - fy bubblan. Inte roligt 4 skift och 12 timmars tider på helgerna. Jamän vad tusan det är ju då jag vill vara ledig. Nej jag röstar för ständig natt igen. Men allt beror på att vi har tagit andelar på USA marknaden och har nu hela 80 % av narkosförsörjningen där. Ni kan ju bara tänka Er hur många skönhetsoperationer som görs där och vanliga operationern också för den delen. Nu i veckan kom en förfrågan från veterinärerna i USA om vi kunde hjälpa dem med narkos till djuren. Jo visst går väl det bra! Nej jag ska nog vara glad att det finns jobb. Men jag kan ju säga att visst är man lite självisk. Tex den veckan jag jobbar eftermiddag - då ser jag inte gubben på hela veckan - det är ju urtrist. Nej bättre var det när jag bara jobbade natt - då hade vi i alla fall kvällen tillsammans. Det är som allt annat bra gilla läget.
Vi har i alla fall snart plockat av alla äpplena på vårat underbara äppelträd. Som ger oss så himla mycket äpplen varje år att vi kasta runt 10 fulla skottkärrer med äpplen på komposten. Då har vi även givit bort en massa och tagit vara på själva. Måste säga att det är ett fantastiskt träd.
Måste dela med mig om ett citat ur boken "Undanflykter för bantare av Ulla Mullig"
Jag tänker på barnen i Indien.
När jag var barn fick jag lära mig att alltid äta upp all mat på tallriken. "Tänk på de stackars barnen i Indien" sade alltid min mamma när jag inte ville äta upp. Under hela min uppväxt fick jag höra detta. "Ät nu upp all sås och potais, tänk på de stackars banen i Indien" förmanade mamma strängt. Jag tvingade i mig den svampiga potatisen och den klimpiga bruna såsen, medan jag funderade på barnen i Indien. Jag förstod inte vad de stackars barnen i Indien hade glädje av att jag åt upp all potatis och sås( det förstår jag fortfarande inte), men jag gjorde som min mamma sade. Jag antog att det fanns något hemligt samband mellan min sås och potatis och Indiens barn. Jag tror fortfarnade att det finns något mystiskt samband mellan Indien och maten på min tallrik. Det man får lära sig som barn sitter djupt. Jag äter alltid upp allting på tallriken, men det gör jag inte för min egen skull utan för de stackars barnen i Indien. Det är deras fel att jag inte går ner i vikt.
Ha ha ha ha ha....vilken bok. Finns otroligt många undanflykter för bantare. Tex denna här "LÄTTVISPAD - Det kan väl inte vara så många kalorier i vispgrädde om den är lättvispad"
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Haha!! Citaten var riktigt bra!! Kände igen mig själv i det om barnen i Indien. Min mamma sa likadant.
    Hoppas det blir så bra som det kan bli på jobbet ändå. Trots allt får man ju vara glad att man har ett jobb.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja de var inge vidare de här inte.. Jag är också missnöjd med tiderna. Hoppas de blir bättre senare..

    SvaraRadera
  3. härligt att strosa runt i pyjamasen ju ;) hihi. de brukar ju va skönt det :D hihi..

    SvaraRadera