Startsida

onsdag 4 augusti 2010

Mysdagar













4 augusti 2010 dagens namnsdag är Arne, Arnold.
Här kommer lite bilbilder från Rättvik. Den gröna bilen är en Ford Edsel 1959 - som jag blev helt KÄR I. Vilken underbar färg. Han som äger den var killen med lungcansern. Otroligt vad fin den var. En sådan ska jag köpa när jag blir stor!! En annan i klubben hade nog en himla massa pengar. Han är egen företagare och frugan hans sa att hon hann inte jobba med sitt jobb inom sjukvården - utan hade helt enkelt sagt upp sig. De hade inte med sig sin fina Edsel som de brukar för det var dags för service på den. Deras andra Edsel hade precis växellådan gått på. Så de fick åka till Rättvik i deras Cadillac - men den vågade de inte ta med på träffen. De hade även en Corvett som skulle komma under måndagen med sonen samt hans sambo. Hon berättade att hon födde upp Frieserhästar som ursprungligen kommer från Nederländerna. Hon hade 9 st hästar. Sedan har de två stycken Leonberger hundar. Så det fanns nog flis i den familjen. Vi kollade runt på nätet och hittade en firma där mannen var VD samt alla andra poster i företaget oxå. Roligt när det går bra för en del folk.
Jag inhandlade oxå mina älskade dalahästar - men i år blev det i keramik. Snygga tyckte jag. Samt jag köpte några Nusnäsljusstakar oxå. De har jag kollat in länge på. Så nu reserverade jag några på Furuporpet. Hyggligt av Lisa på affären att reservera.
I dag har vi varit hos ett par bekanta i Hillersboda. I deras nyinköpta torp mitt i skogen. Underbart rofylt och det fanns älgar som gick ända fram till trappan. Vi fick dock inte se någon älg. Men vedspis och kakelugn fanns där, inget rinnande vatten, utedass och elstöm fanns det. Mysigt var det.
Ta vara på livet och varandra - det gör jag.
Kram Marie


2 kommentarer:

  1. oj vilken häftig färg :D de må jag säga.. :)
    kul o se er idag.. åh alex kan säga gris, kossor också :D duktig kille :D hihi.. puss

    SvaraRadera
  2. ja,tyvärr satt william i bilkudde. vill inte att de ska bli en vanesak. jag sa till tobbe att de är farligt o du utsätter william för de e endå han som har ansvar att han åker säkert. såklart jag med eftersom jag följde med. de har hänt 2 ggr "men de var bara till gåvan" sa tobbe å fy fan vad arg jag var när de hände igen fast vi har en bilstol i den andra. vi måste iaf köpa en till bilstol snart för de e inte alls säkert att åka så. vad sopm helst kan hända o då kommer jag aldrig förlåta honom eller mig själv :) nog om de.

    vilka fina bilar=) så snygga färger..

    SvaraRadera