Startsida

onsdag 18 augusti 2010

Jobbet har börjat!

18 augusti 2010 dagens namnsdag är Ellen, Lena.
Nu har jag jobbat i en och en halv vecka efter semestern. Första veckan jobbade jag förmiddgspass. Upp kl 04 för sedan att starta jobbet kl 06. Måste säga att den veckan var jag mera död än levande. Gud va´segt det va. jag har glömt bort hur det var att jobba så. Men nu är jag åter i nattsvängen. Känns bra att träffa alla kära kollegor och vi har hur roligt på jobbet som helst. Det är bara njuta av tiden - för våran framtid ser ut som att vi ska gå 5 -skift. Vilket jag ogillar. Då hoppar man från förmiddag, eftermiddag och natt. Men vi vet inte när det blir eller hur schemat ser ut ....så det är bara att köra på och inte tänka. Men i detta 5 skift ingår även helgtjänsgöring - det är inte min grej alls. Vad ska jag göra och vad finns det för alternativ? Bara att ta tjuren vid hornen eller bita i det sura äpplet.
Våra vänner Anette & Niclas har nu äntligen kommit till paradiset Knutby. Vi hjälpte till lite i lördags och var även där en sväng på söndagen med nybakade bullar. Anette är en i mitt liv som ger mig energi. Vilken tjej! Vi får väl se om det blir ett besök i kväll dit annar blir det säkerligen till helgen. Välkomna Anette & Niclas!
Ja vad har hänt mera......vi har klippt håret, fastnat i poliskontroll, tillbringat min tid på loppisen, bakat bullar och har fått alla mina fönster tvättade. Jo nog hinner jag med lite bara jag ger mig dann på det. Känns bra att sätta upp delmål för veckan. Har börjat med en lista med "ca 5 måste göra saker" som fylls på när något har blivit gjort. Det är bra att ha lite självdisiplin.
Snart vankas det kräftskiva med underbara damklubben också. Alltid lika trevligt att träffas. Så jag bestämde mig att inte gå på företagsfesten utan träffa damerna. Allt det känns så mycket viktigare att umgås med de som ger mig energi.
Hittade en bok om citat där barn skriver till Gud. Har nog haft den sedan 1984. Jag kommer nog att skriva i mina inlägg lite då och då om dessa underbara citat. Här kommer några:
Käre Gud min pappa är väldigt smart. Han kanske kan hjälpa dig. Kalle
Snälla Gud, du kan väl göra så att hundar lever lika länge som människor. Nanny
Käre Gud vill du göra slut på alla dumma saker som händer. Doris
I stället för att låta människor dö så gör du nya, varför behåller du inte dom du redan har. Jenny
Käre gode Gud. Jag tycker att det är fantasktiskt att dom skickar upp astonater som får åka runt runt hela jorden. Snälla du, se till att dom ine ramlar ner på vårat hus. Olga
Nu är dags att göra en av mina favorit maträtter, Fläsk med löksås.
Ta vara på livet och varandra.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ja va trevligt att de flyttat dit =) mysigt!! :D skoj :D pusss

    SvaraRadera