Startsida

tisdag 10 augusti 2010

Energipåfyllning

10 augusti 2010 dagens namnsdag är Lars - Grattis alla Lars jag känner.
Fredagen tillbringade jag på loppisen. På kvällskvisten blev gubben lite uppvaktad av vänner - lite försenad födelsedagsfika kan man säga. Alltid lika trevligt att träffa sina älskade vänner. Tyvärr på tok för sällan. Lördagen var det dags att fylla på energilagret i min kropp. Vi var nämligen barnvakt till William. Då fick vi även passa på att se ett riktigt sagobröllop av Williams farbro & faster. Grattis till dem. Sedan bar vi i väg till Vänge till mor och far. Söndagen blev mysig med promenad och fika stund med föräldrarna innan vi åkte vidare med William och Bianca som skulle hem till sina kära.
Måndagen var det dags att gå upp 03.50 för att börja knega. Bussen gick 04.50. Det gick bra. Sedan efter jobbet hämtade vi hem nästa energipåfyllare Alexander - vilken solstråle han är. Snackar och står i - bara en bråkdel av allt han säger förstår jag....men han verkar förstå mig bra. Gullplutten! Åter hem med honom och sedan kasta mig i säng för nu var "hela jag" kanontrött.
I dag har jag jobbat och det går bra. Sedan hem och fixa kvällsmat samt tvätta två maskiner kolla lite TV och data.
Men nu är det dags igen att kasta mig i säng.
Ta vara på livet och varandra - vi lever bara en gång.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja de va snällt att du va barnvakt eller ni var barnvakt =) pusss

    SvaraRadera