Startsida

lördag 24 juli 2010

Tjuvar

24 juli 2010 dagens namnsdag är Kristina, Kerstin - Stora grattis kramar till Kerstin E och Chriss.
Jag är mycket förvånad över hur vuxna människor i min vänkrets kan skriva på FB som en upplysning till säkert någon objuden gäst att de ska åka bort. " Nu åker vi till ....( så namnger de en plats) och vi kommer hem om en vecka." Är mycket mycket förvånad att folk kan göra detta. Men det är säkert folk som aldrig har haft objudna gäster. Är det inte bättre att berätta NÄR de kommer hem? Det tycker i alla fall jag. Det finns ju andra tjuvar också. De så kallade energitjuvar. De finns i släkten, i vänkretsen och på jobbet. De pratar bara om sig själva och sina problem och aldrig är beredda att lyssna. De lägger över sina känslor av otillräcklighet och olust på andra - just sådana människor kallas för energitjuvar. Jag vet inte men det kanske finns sådana i mina kretsar eller är jag en tjuv? Hoppas verkligen inte det.
I dag har vi varit i Säter och kollat på lite veteranbilar och gick på en loppis. Inga stora fynd, gubben köpte en SE tidning och jag en tavla av Lasse Åberg. Vi åkte med Åsa & Uffe samt Ann-Christine & Roland. Trevligt att göra något tillsammans. Vi hälsade även på vid campingen där Åsa L fanns med sitt hjärta. Hon bjöd på kaffe med dopp. Trevligt. Men jag måste säga att när vi kom hem - kom ulltröjan, fårskinstofflor och stearinljus fram. Var nog lite för tunt klädd idag. Vart tog sommaren vägen?
Ta vara på varandra och livet.
Kram Marie

1 kommentar: