Startsida

måndag 26 juli 2010

En skön semsterdag

26 juli 2010 dagens namnsdag är Jesper - Ängel mormor Svea skulle ha blivit 104 år i dag. Grattis!
Jag har pysslat lite i trädgården - men inte så mycket bara lite, för jag har städat lite inne också. Gubben har haft en moppedag idag. Han har bott i garaget hela dagen nästan - det tycker jag är bra så att det blir lite gjort. Till kvällsmaten kom Jessica, Stefan och Alexander med hundarna. Vi åt spagetti och köttfärssås. Det är alltid gott. Alexander åt två portioner. Han gillade det verkligen. Sedan lånade de en lång stege för att kunna börja måla huset snart. Hoppas att det är bra målar väder nästa vecka för dem.
Gubben och jag tog en sväng till Långören inte långt ifrån oss. Där bor en släktforskningskompis. Jag lämnade tillbaka ljudböcker som jag lånat av henne. Hon bodde verkligen inne i skogen - men väldigt mysigt vill jag säga. Men en massa småhus, hundar och en norskskogskatt. Hon visade runt alla projekt som hon höll på med - växthusbygge, altanbygge samt alla rum inne i huset som hon skulle fixa. Just nu var det ett arbetsrum som fixades. Jag är imponerad av vad folk är duktiga på att fixa. Sedan drog vi vidare till Storfamnsvägen 11 till Lill & Anders för att kolla på mysaltan som Lill har fixat. Det var väldigt mysigt faktist. Anders målade om huset lite. De har ju mest tegel på huset men uppe vid nock fanns det bruna brädor som nu fick en ljus färg typ som "gammeldags vanilj glass". Väldigt fint. Lill passade även på att bli av med saker till loppisen. Sista anhalten blev Mogavägen 7A där vi hämtade upp släpkärran och mera loppissaker. Hem till en full diskbänk med massor av disk - så det var bara att tappa upp diskvattnet.
Ta vara på varandra och livet - det gör jag ...jag njuter i fulla drag med varje sekund med min älskade gubbe och mina barn.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Mycket roligt ni har haft de :) Sj ska jag gå på intensivkurs mend e e ganska kul!=) hihi.

    SvaraRadera
  2. ja alex verkligen gillade maten :D vi med :D mumsigt!! Jätte kul att hälsa på. :) åh loppis saker är alltid bra.. pusss

    SvaraRadera