Startsida

måndag 5 juli 2010

Denna fantastiska tid

5 juli 2010 dagens namnsdag är Laila, Ritva - grattis Ritva på jobbet.
Denna fantastiska tid som är just nu. Runt 25 grader redan på morgonen när man kliver upp. Jag svettas bara av att kunna gå en bit på gräsmattan. Sitta i solen och göra ingenting. JAG ÄLSKAR DET! Våran helg har varit gudomlig. Gubben och jag skulle klippa syrenhäcken i lördags ....men det blåste lite mycket då. Så vi väntar tills i morgon sa vi då. Första kommentaren av gubben på söndagsmorgonen var "ska vi äta frukost inne idag. Varför då? sa jag. Det är så himla varmt sa han då." Strunt prat....han hade ingen lust med att klippa häcken det var nog det han försökte säga. För inte var han inne på hela söndagen. Nej låg i den nyinköpta solstolen och läste samt lyssnade på musik. Hahaha...så någon häck blev inte klippt denna helg. Men lite annat smått och gott han vi med. Nu ska jag göra lite nytta .
Ta vara på livet och varandra .
Kram Marie

1 kommentar: