Startsida

onsdag 16 juni 2010

Pappa 75 år och goda vänner

16 juni 2010 dagens namnsdag är Axel, Axelina.
Firade min kära pappa igår på hans 75 års dag. Smörgåstårta och gott fika med många underbara släktingar. Hoppas att han blev nöjd med sin dag. Jag tror det.
Våra underbara vänner Anette & Niclas ska äntligen bli Knutbybor. Självklart ska även Victoria och Filippa flytta med. Jag bara längtar till de flyttar in i augusti. Gång/cykelavstånd.......det bådar gott för vinkvällar. Jag är riktigt glad kan jag säga. Huset såg kanon fint ut på Hemnet. Hoppas verkligen att de kommer att trivas i paradiset.
Loppisen är i full gång. Folk lämnar ifrån sig sina ägodelar som de inte vill ha kvar och jag försöker att sälja för brinnande livet både på loppisen och mitt kära Tradera. Önskar bara att mera tid finnes. Frågade just en utav mina döttrar om hon visste var jag kunde köpa mera tid. Hon svarade : "Kanske på loppis". Tyvärr går det ju inte att köpa.
En riktigt glad dag i dag. Även en gammal vän ringde på eftermiddagen och jag fick höra hennes röst som jag inte har hört på säkert 25 år. Så skojigt.
Nej nu måste jag dyka ner i loppislådorna.
Ta vara på livet och din kära. Det gör jag.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Underbart att de flyttar till k-by :) mycket trevligt.. och de är verkligen kul att de gick så bra för er på loppisen i helgen :)

    önska jag med va o fira morfar i helgen, men jag jobbade ju :(

    pusss

    SvaraRadera
  2. man haer aldeig tid längre. de va en mysdag i vänge hos morfar.

    SvaraRadera