Startsida

söndag 13 juni 2010

Överfullt av energi.

13 juni 2010 dagens namndag är Ajna, Aino.
Troligen har jag fått min efterlängtade rosa Cadillac. hihihi;) En gammal arbetskollega från slutet av 1980 talet ville bli av med saker som vi kunde sälja på vår loppis. Då fanns denna skönhet med i en låda. Både hon och jag skrattade väldigt gott till den. Tusen tack Yvonne för alla fina saker och välbehållna böcker.
Veckan har varit mer än fulltecknad. Till och med att jag blev lite "kokko i huvudet". Måndagen var jag barnvakt till en lite man som hade fått ögoninflammation. Men när jag kom dit så var han påbörjad även med vattkoppor. Stackars liten. Men det gick bra och han brås mycket på hans morfar kan jag säga - så himla snäll. Kontrakt skrivet för loppisen på måndagskvällen. Nu gäller det att köra på så att det bara ryker om det. Tisdagen märkte jag att jag hade något konstigt i huvudet. Vaknade kl 12.11 ( bara sovit i drygt 4 timmar) - kollade in gubbens säng INGEN GUBBE DÄR, rusar ner för trappan och kollar in soffan - INGEN GUBBE DÄR HELLER. Kollar in hans skor - borta, kollar ut på parkeringen ingen bil. Tänkte ringa hans mobil - men då slog det mig att det inte var lördag. Bara att krypa ner i sängen igen. Tisdagskvällen tillbringade på Storfamnsvägen 11 på en fika och hämtade en massa grejer. Onsdagen fixa med bord till loppisen. Torsdagen var det dags att dra i bromsen - en sväng till Gottröra. Gubben stor myste.
Fredag sova ca 3 1/2 timme - till Almunge packa upp på borden. Oj vad med grejer. Efter ett par timmar där till Uppsala för att möta upp gubben och vidare för att hämta hem barnbarnet för en mycket gammal överrenskommelse om barnvakt lördag - söndag. Bättre att hämta fredag för att kunna få mera tid på lördagen till loppisen.
Loppisen var jätteroligt och vad folk handlade och plockade i lådorna som inte var upplockade. Riktigt roligt vill jag säga. Efter ett antal timmar tillbringat där hem för att baka marängbottnar och laga kvällsmat. Söndag till far & mor i Vänge för att fixa smörgåstårtor och marängtårtorna till min far som fyller 75 år på tisdag. Pust .....nu vill jag vila mig lite.
Ta vara på livet och lev nu - för det gör jag.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. ja oj ja va mkt ni gjort och verkligen tusen tack för att du ville passa alex en stund på måndagen :) Ja han är verkligen snäll och kan sitta stil en stund :) hoppas allt gick bra.

    kul att de gått så bra med loppisen :) låter kanon det. när har ni nästa loppis. jag har nog lite loppis saker hemma här också :) puss

    SvaraRadera
  2. Nästa loppis blir på torsdag.
    Pussa på "prickiga korven"
    Puss Mor

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten bil! Så skoj med loppis o du verkar sälja massor. Har såklart massor med sakert till loppisen som jag kan bidra med. Funkar de bra med kläder å skor? Du får kika på dom och bedömma om dom ser bra. Bättre o ge saker till dig än att slänga. Har kanske en del gamla leksaker som W inte leker med,ev några krimskrams saker,grejjer som jag vill bli av med. ljusstakar etc.. ska kolla igenom o återkomma =)

    SvaraRadera