Startsida

fredag 21 maj 2010

Prag resa och kosta på sig själv

21 maj 2010 dagens namnsdag är Konstantin, Conny.
Igentligen har jag inte tid att sitta inne vid datan när solen skiner. Men vad ska jag göra när jag känner att jag vill berätta om saker och ting?
Gubben och jag tog en weekend till Prag under Kristihimelsfärd. Vilken stad! Helt gudomligt vacker. Så mycket gamla byggnader är bevarade och billigt att handla. Det får komma lite bilder senare - när mera data tid finns. Vi flög ner till Malmö och åkte sedan vidare med Ölvemarks Holiday - ett modernt bussbolag som reser runt i Europa. Måste säga att jag och gubben har haft en viss syn på detta med bussresa. Trångt, obekvämt, långtråkigt....ja det går ju att räkna upp mycket. Men vilken upplevelse! Det var som att vara på klassresa kändes det som. Vi på bussen, människor mellan 16 - 70 år lärde känna varandra och hade mycket skojigt tillsammans. Vi åkte på en Tjecknisk afton med god mat & dryck, gick en stadsvandring, åkte till en stor marknadsplats & köpcentrum och tog en båttur under Prags broar. Vi lärde känna ett par i våran ålder från Jönköping, Ulf & Inger. Ulf där hade precis lika humor som min gubbe - Ni kan ju bara tänka Er när de drog igång. Det var intensiva dagar vill jag säga. Upp tidigt och sent i säng. Inte ligga på latsidan här inte. Tyvärr var vädret inte det bästa - regna och var kallt. Men vädergudarna rår jag inte på så det fick bli som det blev. Det var bara en sak som jag ångrade under denna resa - att jag inte köpte en beige Canada Goose tröja som fanns på marknaden. Gubben sa till mig men köp den....men inte gjorde jag det. Det ångrar jag direkt på kvällskvisten när jag fick se reseguiden ha sin nyinköpta tröja på sig. Så nu har jag sagt till gubben att nästa gång jag vill ha något så ska han säga åt mig på skarpen att jag måste köpa om jag vill ha. Därför tröst köpte jag lite skor här i veckan, som Ni ser på bilden. Alla är Ecco och kostade mig 2448kr. Det var som plåster på såret liksom. Men bra grejer var det i alla fall.
Nej nu väntar solen och värmen ute.
Ta vara på varandra och lev livet.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Man ska kosta på sig ibland Marie !!! Jag unnar mig det mjuka jag !!! Ha det gott i helgen !!!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också åka på resa =) Jättekul! Men jag tycker William är för liten för långa bussturer,flygplan osv.. Hihi. Han skulle inte sitta still heller.. tror jag! MYSIGT ni har haft de=)

    SvaraRadera
  3. Jätte fina skor mamma :) klart man ska kosta på sig ibland och speciellt ni som kostar på er för mkt till era barn och barnbarn! :)

    Åh kanon fina bilder vi fick se :D såg så himla fint ut och mysigt där.

    Alex tackar för fina presenter han har fått av er :) Han leker med djuren hela tiden :D pusss

    SvaraRadera