Startsida

måndag 3 maj 2010

Morgonpromenad och tappad insperation

3 maj 2010 dagens namnsdag är John, Jane.
Grattis Dennis på din födelsedag, hoppas att den blir kanon.
Jag tog mig en morgonpromenad på den vanliga rundan och tyckte att det var kanon skönt. Halvvägs så hittade jag en snok tror jag visst att det var, den var gul bakom huvudet. Säkert en halvmeter lång. Fy katten vad äckligt. Men jag njöt av den fina solen, fågelkvittret och det otroliga blommor som blommade. Tänk Er en blandning av tussilago, blåsippor och vitsippor - det är lika njutbart som en chokladkaka. Tankarna for i huvudet och jag tänkte att jag skulle fixa lite hemma på tomten. Men vad hände när jag skulle precis svänga in på våran väg - jo tammetusan en orm till och det var en HUGGORM, kunde tydligt se zickzack mönstret. Så blev det med den insperationen - jag hatar ormar och jag tror att de ska följa med mig hem. Jag ska i alla fall gå ut och njuta av det fina vädret. Punkt slut.
Kram och lev livet.
Marie

2 kommentarer:

  1. Äckliga dumma ormar! Dom vill man absolut inte ha på sin tomt... Usch,jag hatar dom lika mkt som du! Spindlar är också äckliga

    SvaraRadera
  2. blää för ormar.. dem är inga roliga.. tur att vi inte har jätte ormar som anaconas.. men små ormar är läskiga för det. blä... skönt väder har vi iaf. snart sommar :) puss

    SvaraRadera