Startsida

lördag 1 maj 2010

Länge sedan sist

1 maj 2010 dagens namnsdag är Valborg - grattis farmorängeln.
Oj vad tiden rinner iväg. Jag har skrivit det så många gånger, men jag har bara haft små inslag på min blogg på senaste tiden. Först vill jag berätta om att jag har börjat släktforska. FY TUSAN VAD KUL DET ÄR. Igentligen var det så att gubben skulle släktforska på sin biologiska fars sida. Men det blev jag som gick kurs. Då tänkte jag att jag provar på min släkt först så jag går i min pappas spår just nu. Där fick jag se att min farmor hette Valborg i andra namn. Men här hemma skulle jag visa gubben hur man gjorde och vi lyckades inte komma så långt. Så vid föregående kurstillfälle var jag bara tvungen att försöka att få hjälp med gubbens band. OJ säger jag bara vad intressant. Jätte roligt. Så det har tagit mycket av min tid. Det kan ju tyckas att det var olyckligtvis att gå en sådan kurs på våren när jag brukar ha så mycket annat på gång - men så blev det. Det gör ingenting. Jag gör bara sådant som jag tycker är roligt - har börjat sållat, livet är bara en gång på denna jord som kvinnan Marie i alla fall. I nästa livet kanske jag blir en ängel och ser ner på alla mina kära.
Vad har hänt mera - full färd med att samla ihop loppis saker till våran första loppis som sker den 8 maj kl 10- 14 vid Thun´s. Oj vad med saker folk vill bli av med. Gubben är inte glad - men när jag säger att alla pengar ska gå till vår fadderfamilj så säger han inte mera. De är ju så sårbara. Fick även reda på nu att vår fadderverksamhet har fått in 12 nya synskadade familjer i den så kallade blindby i Sri Lanka. Så vi tänkte även ragga lite nya faddrar. Jag känner nästan att jag skulle kunna ha en familj till - men måste tänka att jag har en egen familj att stötta också. Men 100 kr i månaden är vad det kostar och då får familjen ett bättre liv. Vi har nu haft vår familj sedan juli 2007 och allt känns så bra att kunna hjälpa till. Vi Ni också ha en familj? Säg bara till så fixar jag ett papper som Ni kan läsa mera om allt.
Jag efterlyste för ett tag sedan ett damsällskap av några tjejer i min vänkrets. Tyvärr blev det inte någon uppslutning av just denna skara. Men jag fann ett annat damsällskap - där vi är 6 tjejer och tre av oss känner inte alla riktigt 100 %. MEN vår första träff kändes så himla rätt och alla var " hungriga" på samma saker. Så ett äventyr väntas den 22 maj. Spännande! Kvinnor behöver umgås med bara kvinnor tror jag och snacka tjejsnack.
Vad har hänt här den närmaste veckan som snart är slut. Anmälan genom jobbet till BLODOMLOPPET - det blir bra att kunna röra sig med sina arbetskollegor. I dag gjorde gubben, hans jobbarkompis och jag en tripp med Eckeröfärjan.Träffade på två familjer från Almunge - roligt att se de igen. Åt ett kanongott smörgåsbord och köpte hem ranson. Gubben handlade whiskey och jag parfymer. Hade svårt att välja så det blev tre stycken parfymer. Lite lyx måste man unna sig. Kändes skönt.
Så vi får väl se vad morgondagen har att ge.
Lev livet och det är NU.
Puss och kram till alla mina kära.
Marie

1 kommentar:

  1. ja de va kul att ni har börjat släktforska :) de måste vara jätte kul o spännande :D

    Jag ska också med mina jobbarkompisar gå blodomloppet plus vårruset :) ska bli kul.. pusss

    SvaraRadera