Startsida

söndag 2 maj 2010

God efterrätt

2 maj 2010 dagens namnsdag är Filip, Filippa - Grattis Filippa.
Sol hela dagen så jag bara ville vara ute. Har planterat lite pensér och donat lite ute. Lagt ut lite betonghjärtan. Har även grävit upp lite smultronplanter till Alexander som han kan få plantera hemma hos sig.
Glömde berätta att sista april var vi hos vår underbara vän Anette och grattade henne på hennes födelsedag. Där är alltid hennes tjocka släkt och det är jättetrevligt att träffa dem. Men jag önskar att Anette och jag kunde träffas oftare. Varför avsätter jag inte kvalitetstid för vännerna? Ja , det är en ständig fråga. Men för mig känns det som att det är lika för alla - eller så gillar de inte mig & gubben. Men precis när det blir varmt väder och fint ute DÅ vill jag umgås med vännerna. Istället för att ta och umgås med dem under hela året. Jag blir inte riktigt slug på detta. Men så är livet.
I dag kom Jana & Bianca. Då gjorde jag denna underbara efterrätt chokladfondant med blodgrape & apelsin samt grädde till. Mmmmmmm....riktigt gott. Innuti fondanten var det som en ljummen chokladsås. Kalas.
Nu blir det mys med gubben.
Kram på Er så länge.
Marie

2 kommentarer:

  1. vilken god efterätt, de ser gott ut :) mums.. hoppas ni haft en underbar helg :) puss

    SvaraRadera
  2. Mumsigt vad eftäretten såg god ut!!! =)

    SvaraRadera