Startsida

söndag 11 april 2010

Vad tokigt det kan bli.

11 april 2010 dagens namnsdag är Ulf, Ylva - grattis alla Ulfar och Ylvor jag känner.
Nu är påsken borttagen och hönan på bilden vilar upp sig efter allt kläckande. Det visade sig i en undersökning att vi åt otroligt med ägg till påsken, nu minns jag inte hur mycket det var. Men jag kan säga att en vänlig arbetskollega till mig gav oss 90 st ägg - tre kartor. Så här gäller det verkligen att koka, steka,baka och laga mat med ägg i. Tusen tack Magda!
Även påsktulpanerna har gjort sitt. Vi fick två underbara buketter en i lila med blåbärsris och en i rostfärgat med några vita kvista i. Som vi har njutit av. Tusen tack! Undar varför jag inte köper lösblommor oftare för gud va´ hemtrevligt det är. Jag blir liksom glad.
I natt blev vi uppringda av en orolig måg, runt kl 04. Vilken tur att det löste sig till slut. Men efter det drömmde jag så himla roligt. Jag var på ett ställe som liknade Thailand - men det var tydligen Luleå!!!! I alla fall så hade jag blå snickar byxor på mig och hade tydligen varit på något uteställe. Där hade jag glömt/tappat bort min halsduk, lovikavantar och kamera. Det rimmar ju inte ihop precis Thailand - Luleå- lovikavantar- halsduk.....tänk vad tokigt det kan bli.
Sedan har vi nu dragit igång hjälpsamling nr 2 för vår fadderfamilj. Så vi samlar ihop raggsockor i alla möjliga storlekar och färger som vi sedan ska sälja under namnet "hjälpsockan". Vi tar även emot loppissaker och planerar förfullt om kommande loppissäsong. Roligt projekt detta. Har även skapat en Facebook grupp. Där två av mina kollegor har skänkt en 32 tums TV och ett gäng med LP- skivor. Så rensa i röran - det gör i alla fall jag. Det mesta går att sälja med mördande reklam!!! Tradera min vän - här kommer jag.
Ta vara på livet och lev det nu - det är nämligen kortare än du tror.
Kram Marie

2 kommentarer: