Startsida

söndag 4 april 2010

Underbara påskdag

4 april 2010 dagensnamnsdag är Marianne, Marlene.
Denna ljuva tulpanbukett med blåbärsris i gör mig så himla glad varje gång jag ser den. Jag älskar tulpaner. Det finns ju så otroligt många färger. Denna bukett kommer från Jeanette & Jonatan. De var hit en stund i går och hälsade på. Vi fick även en bukett i torsdags med rost oranga med lite bruna stänk i och någon fin kvist med. Jag njuter verkligen av tulpaner.Vi har i alla fall börjat vårstädat lite i trädgården. Bla har vi plockat bort ett skatbo i enbusken, tagit upp största delen av alla solrosfrönsskal, plockat och eldat upp pinnar från gräsmattan och även plockat in lite ved i vedboden. Vi hinner med väldigt mycket när vi får hjälp av min mamma & pappa. De är ju helt otroligt duktiga. Men jag har ju skött markservicen. En riktig hotellfrukost, mellanmålsmacka med kall janssons frestelse, kall potatis, sill och kokta ägg. Så himla gott med sill. Till kvällsmat blev det ryggbiff med rotsakspytt samt rosépepparsås. I pytten hade jag potatis, kålrot, palsternacka, morot, paprika och rödlök. Så himla gott. Nu vankas det kvällsfika och på TV slölyssnar vi på Bingolotto. Jag har även hunnit med att lägga ut lite på Tradera - my love.
Lev livet och var glad för det du har.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Mysigt ni verkar ha haft!!! vi har haft mkr för oss så de blir inte så mkt att ses.. men men.. fint med tulpaner=)

    SvaraRadera
  2. åh va mkt god mat ni åt. Vi åt inte en enda påskimiddag i år.. men vi åt annat gott istället, sen jobbade jag också så de vart mest att va hemma :D ni verkar iaf ha haft de jätte mysigt.. fina tulpaner :D Puss

    SvaraRadera