Startsida

fredag 9 april 2010

Nu börjar det hända grejer.

9 april 2010 dagens namnsdag är Otto, Ottilia.
Måste bara berätta först om min otroligt roliga jobbarkompis Micke. I går när vi åkte bussen till jobbet kom det en så otroligt aha upplevelse för honom. Jag hade nämligen på mig mina mjukisbyxor. Hade tvättat jeansen och orkade inte gå upp på övervåninge för att hämta nya jeans. Så jag tänkte vad tusan jag ska ju bara till jobbet - så jag tog på mig mina gråa mysbyxor. När vi kliver av bussen kommer detta ur hans mun " HAR DU MJUKISBYXOR PÅ DIG?" Precis som en kvinna som jag inte fick ha det på sig - alltså som att det var förbjudet. Gud va´vi skrattade.
Jag började på släktforskning i onsdags. Oj detta kommer att bli spännande. Tur att jag får hjälp med att tyda saker och ting. Plus är att det går ju att ringa eller maila kursledaren i stort sätt när som. Jag väntar bara på en program som ska instaleras på vår dator. Så nu mindre tid till Facebook, Tradera och bloggeriet. Det här kommer att ta tid. Men otroligt spännande.
Sedan fick jag även nys om lite grejer som händer på byn. Vad sägs om aktiecafé eller stickcafé?
Har även börjat med hjälpinsamling nr 2 för min fadderfamilj i Sri Lanka. Alltid lika spännande att kunna se hur det går för dem.
Jag tror visst att jag har blivit beroende av mitt nya läppbalsam - Aloe Lips with jojoba. Den är så himla mjuk och skön samt smakar otroligt gott.
Ta vara på fredagsmyset och din käraste - det tänker jag göra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Haha,Micke är bra för rolig han!!!! =)

    SvaraRadera
  2. haha.. va kul han är de :)

    jaa va skoj med släktforskning, de kommer nog blir kul =) puss

    SvaraRadera