Startsida

fredag 2 april 2010

Lååååååång fredag

2 april 2010 dagens namnsdag är Gudmund, Ingemund - långfredagen.
Äntligen ledighet. Så himla skönt. Ledigheten ska tillbringas med släkt och vänner. Varje dag tills måndag. Både roligt och jobbigt. Men det är påsk bara en gång. I dag har jag handlat mitt eget påskägg - ny kamera, ny hårtork och en ny kaffebruggare. Då slipper vi våran gamla kaffebryggare som troligen har kalkat igen. Tur att jag inte känner mig igenkalkad.
Skärtorsdagen fick vi besök av svägerskan och hennes nya kärlek. Hur mysigt som helst - vi åt god mat och dack gott vin samt avslutade med en kaffe. Det var otroligt kul - det där kommer vi göra igen. Långfredagen har vi tillbringat i Enköping. Svärfar fyllde 76 år och vi köpte en DVD till honom så att han kan titta på lite filmer i sin ensamhet. Han fick låna ett gäng med filmer. Han har ju inte så tätt med pengar och inte umgås med så många så varför inte kunna glädja honom med en DVD.
Drömprinsarna på bilden var också med och stoja runt i svärfars lilla torp som består av ett rum och kök. Mycket spring blev det - men så himla mysiga de var. Puss på Er alla!
Älska livet och var glad åt det du har - det är i alla fall jag.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Ja! De var så mysigt så:)

    SvaraRadera
  2. SÅ mysigt och så glad han vart av alla presenter han fick :) Mysig dag hos farfar har vi haft =) fast killarna va busiga ;) hihi.. pusss

    SvaraRadera