Startsida

söndag 21 mars 2010

VEM SKRÄMDE VÅREN?

21 mars dagens namnsdag är Bengt - Grattis pappa!
Vad är det som händer över allt? På bilden är det sandstorm i Peking, vulkanutbrott på Island och här är vintern tillbaka - vad tusan tog våren vägen som var här i går? Vem skrämde bort den? Upp och ner hela tiden allting känns det som. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet. Gubben var lite sur i morse och jag frågade vad det var - det är snön sa han då. Ja...det klart man kan tycka att det är väldigt onödigt med snö. Varför lägga ner kraft på att bli sur. Han ville sitta ute mot husväggen och dricka kaffe sa han, precis som vi gjorde igår. Det gick ju inte i dag precis. Sånt är livet. Själv tycker jag inte heller om snön men jag har bakat kanelbullar och tycker att det är OK med detta väder när man kan vara inne. Baka bullar i solsken känns inte så bra.
Nu blir det lite www.tv4.se/play måste kolla in bygglov som jag missade. Tjingeling.
Ta vara på tiden och varandra.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. jag är också sur för snön har kommit tillbakka.. nu får de vara nog..

    SvaraRadera
  2. ja va med elände de är överlalt :( vill ha sommar nu.. puss

    SvaraRadera