Startsida

fredag 19 mars 2010

Trötta veckan

19 mars 2010 dagens namnsdag är Josef, Josefina.
Denna vecka har varit väldigt tröttsam i alla lägen. Dels så är det så mycket "huller om buller" på jobbet så t.o.m vår chef börjar bli trött. Stackarn, han känner att han inte kan göra ett bra jobb under dessa förutsättningar som kommer att komma. Så nu slåss vi med klorna för att hjälpas åt om att alla ska få arbetsro. Jag skrev ett mail till två av högsta cheferna och frågade om detta var dessa riktlinjer som de strävar efter. Vad tusan håller de på med? Jag är så himla glad att jag inte blev någon teamleder - för de kommer att få en tuff match varje dag på jobbet.
Så säkerligen är det därför som jag har sovit som en "kratta" denna vecka. Vaknat efter 4 - 4,5 timmar , pling inget mera sova. Tvingat mig kvar i sängen för att vila kroppen. Till råga på allt så är det den så kallade lingonveckan. Men av denna lilla hundbild blir jag glad och hoppas att jag ska kunna pusta ut i helgen, för att ladda om batterierna till nästa vecka.
Men även fast tröttheten fanns i min kropp tog jag tag i att gå på Måbra kvällen på First Hotel Linné. Jag fick sällskap av min vän Monica. Mycket trevligt. Där fick vi prov produkter från Foreverliving, höra en kvinna som pratade om Feng Shui - enkelt sätt att skapa ordning och harmoni i sitt hem, arbetsplatsen och i trädgården - Men hon borde rensa upp lite i sitt eget - alltså ingen bra "föreläsare".Vi fick också en liten Bh- skola som gav i alla fall mig mersmak. Ska göra ett besök i deras butik på Vaksalagatan på måndag. Även Monica gillade de tjejerna. Som avslutning på kvällen fick vi prova på handmassage av företaget Anteia. Mycket skönt. Måste även säga att den ena kvinnan som höll tal om produkterna för Foreverliving var en kopia av en annan kär vän. Hon pratade, hade samma tänk och samma kroppsspråk som vår käre vän Bettan. Så himla roligt - för både jag och Monica tyckte precis lika dant. Kvällen var lyckad.
Så nu väntar jag på nästa grej som jag kommer att må bra av.
Ta tag i livet och lev nu.
Kram
Marie

1 kommentar:

  1. skönt med lite ompysslad på SPA osv. ja,hoppas de händer något nu på jobbet som är positivt :)

    SvaraRadera