Startsida

tisdag 16 mars 2010

Min längtan

16 mars 2010 dagens namnsdag är Herbert, Gilbert.
Är det bara jag som har en stor längtan efter vissa saker? De flesta människor längtar efter våren, solen, sommaren och värmen - det gör jag också kan jag säga. Men jag har mycket i mitt huvud att längta till. Vad då kan då frågas? Ett "Damsällskap" tex. Nu kan det ju säkert vara så att kvinnor träffas regelbundet och umgås på olika sätt. Men jag gör inte det - det tycker jag är synd. Vad ska man göra i "Damsällskapet" Gå på bio, gå ut och äta, simma, promenera, handarbeta, prata kvinnosnack, göra en resa, göra ett äventyr, dricka lite vin tillsamman eller hjälpa varandra med något som den andra damen är bättre på. Kanske rent av bilda en damaktieklubb. Lite funderingar i mitt huvud men som sagt en del kanske redan har sina damsällskap eller en del är nöjda med livet som det är. Men jag tror att för mig är det viktigt att kunna umgås och eftersom jag har så himla konstiga arbetstider jämfört med många andra så blir jag lite lidande på den fronten. Det kanske därför som jag har känt mig nere ett tag nu vad det gäller jobbet. Jag älskar att jobba med mina pantertanter. Sedan var det ju planer på att vi skulle dra igång 5 skift med helger, dagar, kvällar och nätter. Alla grupper var indelade och i vilken grupp kom jag med i. Naturligtvis i en grupp där jag inte känner att jag har någon som jag gillar på det sätter som pantertanterna. Tack och lov är nu 5 skifts planen bortplockad för ett tag och i kväll eller i morgon ska vi få reda på hur vi ska jobba. Men längtan eller drömmarna fortsätter. Jag vill så gärna lära mig att virka små söta djur. Jag skulle vilja skriva en bok, dock har jag inget ämne för den. Skulle vilja starta en stor insamling till min fadderfamilj i Sri Lanka. Skulle vilja fixa min pysselhörna här hemma. Skulle vilja gå ner 25 kg. Skulle vilja rensa ordentligt här hemma. Skulle vilja börja med att rusta huset. Fixa friggeboden, fixa cykelförråd, fixa uteplats på baksidan......ja listan på mina längtans saker är lång. Men huvudsaken är att jag mår bra tror jag. Men när längtan blir för stor så gör jag inte det. Men på torsdag ska jag på en MåBraKväll i Uppsala vid First Hotel Linné. det ska bli roligt att göra något annorlunda. Annars blir det lätt att jag rullar fram i mina invanda vanor. Framför TV med gubben och det är ju inte fy skam det heller vill jag säga. Men jag tror att det är nyttigt att göra saker själv och med andra kvinnor. Annars kanske det blir att jag kommer se ut som kvinnan här uppe. Hon är väl för söt!
Nu vankas det kvällsmat och håller tummen för att vår bil gick igenom besiktningen.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. jobbigt, men skönt att de ordnar sig. hoppas de ordnar sig.. ja skulle emd vilja ha mer tid med vänner, men tiden räcker itne till :(

    puss

    SvaraRadera
  2. japp jag tänkte söka det till hösten :) hoppas man kommer in =) måste jag fixa matte b bok. för jag hörde att jana med skulle läsa matte b till hösten :) pusss

    SvaraRadera