Startsida

fredag 5 mars 2010

Kan dröm bli verklighet?

5 mars 2010 dagens namnsdag är Tora, Tove.
Ja en fråga som jag ställer till Er mina vänner; Kan dröm bli verklighet?. Jag kan erkänna att jag har många fantastiska drömmar och jag tror att det är det som gör att jag vill gå framåt. Som Ni alla vet så läser jag mycket bloggar. En del av tjejerna jag läser om är ju så himla duktiga på alla sett och vis. Tänk att kunna virka sig en liten mus, sy några underbara gardiner, eller brodera Dalahäst kuddarna jag vill ha. Det drömmer jag om. Men kommer aldrig till skott. Jag vill även renovera huset både inne och ute - tror du att vi kommer till skott med det då? Nej ...men mycket beror på att vi har inte kunskapen. Men drömmen finns. En rosa Cadillac drömmer jag också om. Men varken pengar eller plats finns för den. Men drömmen finns. Skulle vilja vinna en massa pengar som jag kan spara till min pension som jag vill uppleva vid 60 års ålder. Eller hur ska jag annars fiansera detta? Jag skulle vilja vara mera med mina barn och barnbarn. Men varför räcker inte tiden till det. Men drömmen finns. Jag vill även ha en egen husbil som gubben och jag kan bo i när vi reser runt på olika platser i världen. Men vad tusan inte finns dessa pengar. Tur att drömmen finns. Jag skulle vilja gå ner 25 kg. Men hur tusan ska det gå till när jag inte har någon karaktär över huvudtaget på vad jag stoppar in i min mun? ALLTSÅ denna dröm kan bara jag göra någonting åt - men blir det så? Nej ...åter igen en dröm. Skulle vilja rensa rejält här hemma vad det gäller saker. Där pågår i alla fall en start på denna dröm. TRADERA min vän här kommer jag. Jag skulle även vilja skriva en bok. MEN vad tusan ska den handla om? Åter igen en dröm. Ska livet vara så här drömlikt? JA tydligen. Så det är väl bara att fortsätta. Jag drömmer även om en vår just NU. Den drömmen kanske ligger närmast mitt hjärta. Solen skiner idag och det är kanonfint. Men i går ville jag bara försvinna från denna plats. Gick inte ens att hämta posten för allt SNÖ elände. Men i dag är det bättre.
Fortsätt drömma det kommer i alla fall jag att göra. Det känns bra att göra det.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ja vill också att drömmar ska bli verklighet :) tänk va underbart det hade vart då :) pusss

    SvaraRadera