Startsida

torsdag 25 mars 2010

Gudomlig bh.

25 mars 2010 dagens namnsdag är Våffeldagen - Marie bebådelsedag.
Hade tänkt göra våfflor till kvällsmat men tyvärr räckte inte äggen. Så jag får tänka om till något annat. Måste ju göra tårtbotten idag. Jag har en riktigt tajt dagsplanering ända tills tisdag. Men det gäller att ta en dag i taget - då brukar det gå bra.
Måste passa på att säga att jag har provat en utav mina nya bh:ar - mmmmm säger bara gudomligt skön. Där kommer jag att handla alla mina bh:ar.
Här kommer något att tänka på från tidningen MåBra. Äppel, päppel, pirum, parum ... vad ska jag välja? det var rubriken. I dag tvingas vi göra flera val än någonsin. Vi ska välja mellan allt från ekologiska eller närodlade äpplen till pensionsfonder, karriär och elleverantör. Men friheten att välja gör oss knappast lyckligare och oberoende. TVÄRTOM blir vi bara olyckliga och osäkra av att ställas inför alla val, visar ny forskning. Varje gång vi ställs inför ett val oroar vi oss för att välja fel och ju fler valmöjligheter vi har desto mer grämer vi oss för att vi ska ångra oss. I värsta fall kan valfriheten driva vissa personer till både missbruk och självmord.
Tyvärr är nog denna forskning väldigt korrekt. Nog är det väl lite så till mans att det gör att man får svårt att välja ju mera saker det finns att välja på. Det gäller att bygga upp ett otroligt bra självförtroende så att det känns bra att gå efter magkänslan.
Ta hand om varandra och den du älskar.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja du är så snäll mamma. fixar tårtor till oss :D vi ses på söndag, om inte lördag då :) Pusss

    SvaraRadera