Startsida

onsdag 10 mars 2010

Dagarna springer iväg

10 mars 2010 dagens namnsdag är Edla, Ada.
Det är några dagar sedan jag skrev här. Som vanligt så går ju livet i "180". Varför kan jag fundera över. Jag vill så mycket men tiden räcker inte till. Det är nog inte bara jag som tycker det eftersom det finns en grupp på Facebook där man vill att det ska finnas 48 timmar på ett dygn. Tilläggas kan göras att det är inte jag som har startat denna grupp.
Natten mellan söndag/ måndag blev det extra pass på jobbet. Det är mer än högtryck där. Sedan känns det bra i plånboken när lönen kommer. Måndagen var det internationella kvinnodagen - vad det nu kan innebära. Men min faster Siv hade namnsdag och jag glömde totalt bort att gratta henne. Men jag ska skicka iväg ett mail nu. Bättre sent än aldrig. I går fyllde min kära mor 69 år. Då var vi där på kvällskvisten. Fick underbar fiskgryta och jättegod fika. En vår bukett med tulpaner, gins och "videkissar" samt 4 st Triss lotter. Det gjorde susen för henne. Hon vann även på två av lotterna. Så det var ju roligt.
Har en fundering som jag håller på med. Många kan tycka att det är knasigt. Men på två A4 papper har jag spaltat upp alfabetet. På den ena A4:an är det saker som är goda i mitt liv och på den andra är det onda. Mycket intressant måste jag säga. Massor på goda sidan och lite gläsare på onda sidan. Jag berättar mera när allt är klart.
Nu vankas kvällsmat.
Ta vara på livet och LEV NU!
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. jag är så ledsen att jag o alex är förkylda, men jag ringde till henne.. så vi ska komma dit en annan dag till henne =) HIHI.. pusss

    SvaraRadera
  2. synd att vi missade mormors kalas. kul med vinst på trisslott

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med, man vill mycket och tiden räcker inte till....
    Skickar en länk till dig,http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html mönstret är på engelska. Hör av dig om du behöver hjälp!
    Juliane

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Nu har jag kollat länken jag skickade och det fungerar från min dator. Däremot kommer det fram en ruta där det står installera nya tecken när du trycker på länken. (tror det är kinesiska) Vänta en liten stund sedan ska den komma. Hoppas du förstår vad jag menar, hör av dig annars.

    SvaraRadera