Startsida

söndag 7 februari 2010

Vilken underbar dag.



7 februari 2010 dagens namnsdag är Rikard, Dick.

Solen skiner och jag blir glad när jag ser det vackra vädret.Inte när jag ser mina skitiga fönster förstås. Vi hade planer att besöka mina jobbarkompisar i dag vid sjön Erken, Edsbro. Men fick nyss ett SMS att Anna-Lena hade fått "rännskita". Så då blir det en annan gång. Synd.

Men nog ska gubben och jag få denna dag att gå det tror jag inte blir några problem.

När jag var hos Jeanette sist tog vi en promenad till ett av mina favorit hus i Uppsala. Nämligen på Liljegatan 13. När jag var liten bodde min farmor i en utav dessa lägenheter som finns i detta hur. Hur mysigt som helst. Fast efter min farmor flyttade därifrån så har det blivit betydligt mysigare kan jag säga FAST jag inte har varit inne i någon lägenhet. De har gjort en vindsvåning på övre plan. Jag minns att hon hade bara ett rum och kök. Hallen var rymmlig och där hade hon sin säng. Så var det vardagsrum och ett kök med både skafferi och städskåp som var byggt i varsin hörna av köket. Så att det gick att gå in i dem, dock inte stora utrymmen men väldigt mysigt. Sedan hittade farmor en ny kärlek och ville då spara mera pengar och flyttade till honom. Det var synd, hon kunde ju ha hyrt ut den. Men men.



Ta vara på livet och varandra. Gå efter magkännslan - det gör jag och fungerar utmärkt.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Åh va kul och kolla in va hon bodde förr :) de ser så mysit ut.. puss

    SvaraRadera