Startsida

måndag 22 februari 2010

Som ett brev på posten


22 februari 2010 dagens namnsdag är Pia - Grattis alla Pia jag känner, det är ju några stycken.
Först en massa snö i helgen och nu i morse visade utetermometern på - 26 grader. Det kom ju som ett brev på posten. NÄR SKA DENNA VINTER BLI LITE MERA SVENSK? Jag kan ju säga att jag gillar inte vintern FAST jag är född i januari. Visst kan jag hålla med om att det måste finnas vinter för att vi ska uppskatta vår, sommar och hösten. Men att den är så långrandig gillar jag inte. Men kanske det blir en kanon sommar, vem vet? I alla fall så kan jag inte klaga på innetemperaturen som är runt + 24 grader. Härligt. De stackars småfåglarna ute har hunnit fått mat två gånger i dag. Hoppas att de inte fryser ihjäl.
Själv fick jag dra på mig långkalsonger och pallra mig iväg till centrala Knutby för att få "babylena" fötter. Gudomligt vad skönt det är att få fötterna fixad av någon annan. Samt att det blir en pratstund med den trevliga Erica. Vi pratar om allt och det känns som vi har känt varandra i hela livet FAST jag bara har gått där 2 -3 år. Helt underbart.
Nu är det dags att börja med kvällsmaten.
Ta vara på varandra och värm din käraste, så får du värme tillbaka.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. underbart att få fötterna fixade :) åh kul att ni kan prata om allt :) de känns ju bra :)

    Vill att de ska bli vår nu, vill inte ha mera snö. Tänk när all snö kommer smälta. De kommer ju bli översvämning. Jobbigt.


    Puss

    SvaraRadera