Startsida

söndag 21 februari 2010

Snö snö snö snö snö snö snö....är trött på det!


21 februari 2010 dagens namnsdag är Vivianne.
När kommer det sluta att komma snö? När kommer det sluta att vara kallt? När kan jag få gå ut i vårsolen och se takdroppet? När kan jag få höra vårfåglarna sjönga? När slipper jag ha alla tjocka kläder på mig när jag går ut? När slipper jag "lukta som en brandman"? Det är säkert flera än jag som har tröttnat på denna vinter. Måste ju säga att den har varit kanon fin på alla sätt och vis TROTS att jag inte gillar vintern - MEN nu får det räcka. Söta nallen letar i almenackan efter våren. Men tyvärr finns det väl inget bestämt datum för när våren börjar. Det kanske är bra det, för skulle inte våren komma just den dagen så skulle i alla fall jag bli väldigt besviken.
Trots kylan och snöandet tog jag mig in till Uppsala med bussen. Jag hämtade mina nya läsglasögon. Vi har ju förmånen med jobbet att kontrollera synen varannat år och det var dags att göra detta just i år. Så jag passade på att skaffa mig ett par läsglasögon till jobbet. Men det var ett kanonerbjudande om att köp 1 par och få 2 par. Så ett extra par hemma. Passade även på att göra ett besök på bolaget. Gubben och jag har nog kommit in i en vinperiod igen. Så det blev 5 liter rött vin med hem i kassen. Så passande att kunna bjuda på lite rött till maten när vi hade mycket goda vänner på middag. Det blev en mysig kväll med hela huset fullt av stearinljus och doftljus. Måste säga att de ljusen jag fick av familjerna Jansson/Lindell och Eriksson/Lindell luktade gudomligt gott. Bra köp! Detta uppskattades verkligen.
Ska nog krypa i säng nu och hoppas att gubben kan slita sig från OS sändningen på TV:n.
Ta vara på varandra och livet. För jag gör det varje sekund. Önskar bara att jag kan få mera tid med allt som jag vill göra. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar