Startsida

söndag 14 februari 2010

Alla hjärtansdag

14 februari 2010 dagens namnsdag är Valentin.
Tänk att få vara med sin allra käraste livskamrat hela dagen och mysa. Ätit gott och fikat med gubbens favorit, semla. Kan det bli bättre. Knappast. Har fått hälsningar av våra underbara barn på Facebook och jag hoppas att även de kan se kärleken varje dag. Jag bara älskar mitt liv just nu. Har även börjat att plocka lite i mina samlingar och har även blivit bästis med Tradera. Fy tusan vad roligt det är. Hoppas bara att folk vill köpa det jag har. Det har gått bra hitentills. För utom en mycket skum person som ville köpa mina biobiljetter. Efter många spydiga mail och inga pengar på kontot efter 10 dagar så har jag spärrat honom och svarar inte på mera mail. Det han hängde upp sig på var att han tyckte att jag inte tydliggjorde hur affären skulle gå till. Jag vill nämligen att de betalar in på mitt Payson konto för att slippa lämna ut kontonummer hit och dit. För Er som inte känner till Payson så är det en slags "internetbank" kan man säga. Köparen betalar till mitt konto som består av min mailadress. Sedan kan jag gå in och kolla om det är betalt eller inte. Det finns även mailservice om att få så kommer det bara ett mail om att någon har betalat. Men denna mystiska biobiljett köpare ville betala över internetbanken till mitt bankkonto sa han. VAD ÄR SKILLNADEN? Att betala med internetbanken till en mailadress eller till ett bankkonto - för honom ingen skillnad alls. Men jag talade om för honom att senast i söndags, alltså för en vecka sedan skulle pengarna vara inne på konto annars blir han utan och någon annan blir lycklig. Efter det kom det ett mail där han sa att vänta några dagar tills han hade läst igenom allt. Mitt i denna heta mailkontakt fick vi virus på e-posten. Ja inte vet jag om det kom från en arg biobiljettköpare eller vad det var ....men jag är inte bitter. Har redan hittat en ny köpare till biljetterna.
Dags att sova. Ta vara på kärleken och alla kära. Det gör jag i alla fall.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. ja,en del är bittra,då är de inte rätt köpare trots biobiljetter :)

    SvaraRadera
  2. ja va knäppt de kan bli..men skönt att de går bra för dig där på tradera :) men hoppas ni hade en underbar alla hjärtans dag :) puss

    SvaraRadera