Startsida

torsdag 7 januari 2010

Trött på allt och känner mig nere

Fortfarande den 7 januari 2010.
Jag måste bara skriva några rader. Jag mår inte bra - men kan inte sätta fingret på vad det är för något. Alltså det klart att jag fortfarande har min förkylning MEN det är inte riktigt det jag syftar på. Jag har hela huset fullt med saker att göra - men får precis ingenting gjort. I dag har jag orkat duschat, ätit frukost, dammat soffbordet, tänt en eld i ena spisen och suttit vid min kära vän datan precis hela tiden. Vad har jag läst där då? Skamligt att behöva säga men......Facebook, Tradera, Aftonbladet, Expressen och UNT. Samt kollat mailen. VARFÖR SKA DET VARA SÅ HIMLA SVÅRT ATT TA TAG I SAKER OCH TING? Jag känner mig ensammen fast jag har vänner och min kära gubbe hos mig. Vill ha mera värme och sol tror jag. Men vad tusan. Jag skulle baka lite i dag......men det blir precis ingenting av med det. Har plockat lite med soppsorteringen det har jag gjort. För i kväll ska det kastas sopor. MEN VARFÖR KAN JAG INTE BARA SÄTTA MIG OCH GÖRA NÅGOT SOM JAG GILLAR? Nej det går inte.....alltså det finns de människor som har verkligen det värre än jag VARFÖR tänker jag inte på det. VET INTE!!
Jag tror att jag har varit hemma för mycket eller rättare sagt borta för länge från pantertanterna. Men visst har det varit skönt. Samt att det känns skönare att tala om detta här och nu också. Jag ska nog sluta att vara en hönsmamma, en grinig dotter, en sur vän och ta tag i mitt liv. Ska det vara så himla svårt? Jag tror att ett sätt att få mig må bättre är nog att börja umgås mera med mina nära och kära.
Upp med hakan nu kvinna.....du är ju mitt i livet och gör något åt din himla deppa.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. vi alla kan känna såddärr tråkigt nog. jag känner så ofta, att jag inget får gjort :) men får mkt mer gjort i vårt nya hus =) puss

    SvaraRadera
  2. Hej vad roligt att se din blogg, nu kan jag följa din också. Ja jag har kännt lika hela julledigheten får inget gjort här hemma, hoppas det blir bättre när man börjar jobba. Vi hörs kram sussie.....

    SvaraRadera
  3. Jobbigt de dära. Ja,vem vet du kanske behöver komma tillbaka till vardagen lite. Imorgon är de din födelsedag!!! GRATTIS

    SvaraRadera