Startsida

söndag 3 januari 2010

SVT Play


3 januari 2010 dagens namnsdag är Alfred, Alfrida.
Oj vad denna dag gick fort. Lite morgon sysslor i morse som att mata fåglarna, äta frukost, vika lite tvätt, hämta ved och diskat. Sedan har gubben och jag suttit vid datan och kollat in Camilla Läckbergs Olycksfågeln och Stenhuggaren. Tänk vad bra det är med SVT Play när man missar att spela in eller glömmer av att kolla på ett program eller flera. Tänk om jag kunde skriva som Camilla Läckberg gör - vad får hon allt ifrån. Jag har inte läst dessa böcker men måste säga att jag har även sett Isprinsessan på TV förut och jag gillar det skarpt. Tänk vad skönt det skulle vara att vara författare. Kanske något att satsa på.....men undrar bara vad jag skulle skriva om? När vi satt och kollade in början av del 1 på Stenhuggaren ringde gubbens bror och frågade om vi ville ha lite fika främmande. Det tackar man ju aldrig nej till fast vi upplyste ju om att vi var lite krasslig. Så charmtrollet Harry kom på besök. Roligt. Annars har väl dagen bara rullat fram. Vi hoppas på en ny "friskare" dag i morgon.
Ta vara på varandra och lev livet.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. vilken sötnos till kusin man har :) såå gullig..
    den serien är ju bra den :) kram

    SvaraRadera
  2. Så söt Harry är!! Så lik Jocke tycker jag

    SvaraRadera
  3. vi vet inte än, ska prata med stefan o kolla när han har jour och så :) så vi kollar efter det schemat :) ja helgen blir bra med att sängarna kommer :) Puss

    SvaraRadera