Startsida

lördag 2 januari 2010

Sväller igen



2 januari 2010 dagens namnsdag är Svea - grattis min ängelmormor, hoppas att du har det bra.
I morse vaknade jag av att jag hade svällt igen i halsen. Tre alternativ kan det vara : det första är att en förkylning har satte sig i mina luftrör, der andra att det kan bero på temperaturväxlingarna MEN det känns som det borde kommit tidigare och det tredje alternativet är svinsjukan. Personligen tror jag mest på alternativ nr 1. Så i morse väckte jag gubben och kråka att jag tror att ett svin har kommit ....jag kan inte andas. Tog mig ner och försökte få i mig något slemlösande. Jag vet ju att jag har problem med luftrören och när jag var i Brasilien hade jag ett problem i ca ett halvår. Men då fick jag ju någon slags hosta också. Lungröntgen och hela baletten. Men de hittade inget. Så vi får väl se vad detta är för något. Gubben är ju också lite små hängig så det kan ju vara en vanlig förkylning också.
Måste bara visa ett kort på mitt ena köksfönster. En liten herre vid namn William stod där dagen efter annandagen och tittade ut. Då frågade jag honom om han tyckte att mormor hade fina pepparkakor i fönstret. Vips så kopplade hans hjärna in att pepparkakor äter man och så tog han en bit. Så han hade egen julgransplundring kan man säga. Sedan ville han även smaka på det andra men då hann jag hejda honom med att säga att det var Alexanders. Ha ha så sött!!
-9 grader ute och idag har vi skottat lite snö, hämtat ved och matat fåglarna. Jag orkan inte göra många knop. Men det blir väl bättre. Jag gillar inte vintern fast jag är född i januari. Nej sommar och sol året om det gillar jag. Tänk om man kunde bo så när man får pension. Men då måste man ju ha en som ser till huset på vintern hemma. Drömma kan man ju alltid. Men i Sverige vill jag i alla fall vara på den svenska sommaren.
Ska elda lite i spisen nu så att vi får varmt och gott här inne.
Ta vara på tiden och varandra - det kan vara kortare än vad du tror...livet.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Sommar är bäst. Men jag tror även att de är bra att vi lever i Sverige. Man hade aldrig uppskattat sommar lika mkt då..

    SvaraRadera