Startsida

måndag 18 januari 2010

Mysig helg och träffat många


18 januari 2010 dagens namnsdag är Hilda, Hildur.
Kanon helg vill jag säga. Fredagen blev det födelsedagsfika med mina vänner. Tyvärr kunde inte två familjer komma på grund av trötthet. Jag bara gillar när folk kan vara ärliga. Var inte oroliga vi tar det en annan dag. En familj dök upp på söndagseftermiddagen, mycket trevligt. Fick även ett besök på kvällskvisten av en Almunge vän.
Lördagen gick till att fira William som fyllde 2 år i onsdagen den 13. Oj vad med saker han hade fått. Samt vilka underbara tårtor hans farmor hade beställt. Nu hoppas jag att det verkligen håller i sig med att umgås med vännerna.....för vi är välidigt dåliga på det. Mycket beror på tidsbrist och trötthet. Men jag håller tummarna nu.
Läste i en veckotidning om att kryddhyllan är rena apoteket. Citronmeliss - ger bättre sömn. Är bra för matsmältningen, gaser i magen, sömnsvårigheter. Passar bra till att brygga te på samt fisk- och vilträtter. Rosmarin - förbättrar minnet. Bra för blodcirkulationen och minnet. Innehåller karnolsyra som förhindar skador på hjärncellerna. Passar till vilt, lamm och fläsk.
Mera tips kommer nästa bloggtillfälle. Dags för kvällsmatlagningen.
Roligt att Ni skriver kommentarer tycker jag. Ta vara på livet och varandra nu för livet på denna jord är vad jag vet bara en gång!
Kram Marie

1 kommentar:

  1. :) han är ju såå söt när han blåser ut ljusen :) gullunge :) åh ännu sätare när han ville blåsa ut ljusen igen :) hihi..

    puss

    SvaraRadera