Startsida

fredag 1 januari 2010

Årets första dag.

1 januari 2010 dagens namnsdag......ja kort och gott bara nyårsdagen.
Ovanligt att skriva 2010 och tänk vad livet rusar fram. Jag kan ju säga att jag är närmare pensionen än studenten. Men men sånt är livet.
I dag känner sig både gubben och jag lite smått risiga. Nu tror Ni nog att vi är bakisar. Men vi har nämligen gått och blivit förkylda. Jag kan ju säga att jag stöp i säng runt kl 22.30 i går utan att sett raketer och tolvslaget. Men jag kan säga att jag överlevde det. Gubben hade nog feber han låg i soffan och hade en filt på sig. Hans ögon var väldigt glansiga. Så han tog en rejäl sovmorgon i morse. Själv kom jag upp runt 07.30 och det är ju inte så himla tidigt. Jag åt lite frukost, skotta lite snö, matade fåglara och hämtade ved. Sedan tog jag tag i inomhussysslorna diska och tvätta. Så nu tycker jag att det är bara en sak kvar, att laga middag sedan får det vara bra.
I går var vi och hjälpte Stefan och Jessica med flytten. Det tog större delen av dagen. Men skönt när det är gjort.
Ta vara på varandra och lev livet.
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar