Startsida

tisdag 29 december 2009

Ömsar skinn och firar 1 år



29 december 2009 dagens namnsdag är Natalia, Natalie.
Denna bild har Jeanette tagit i smyg på när min mamma och jag tar oss upp för backen till vårat hus som vi bodde i Thailand. Ja...det syns nog inte hur brant den var. Men jag kan ju säga så här att denna backe gick vi i 1 - 2 ggr per dag, mesta dels 2 ggr. Första dagarna var vi tvugna att stanna och vila i halva backen. I alla fall så körde inte taxin upp i backen när vi kom dit. Utan han bad oss att gå upp och han kunde köra upp våra väskor. Inte vet jag om han tyckte att vi såg välmående och behövde denna motion - men så fick det bli. Jag svor många gånger över denna backe kan jag säga. Men 2 kg försvann från min kropp i alla fall. TACK! Jocke som vi hyrde av sa att vi var de första som bodde hos honom som gick upp i backen varje gång.
Nu känner jag mig som en orm jag ömsar skinn....inte roligt. Fuktkrämen går på för fullt. Synd att det ska vara så. MEN, MEN vad är en bal på slottet....
Jag var även tvungen att kolla in när jag började blogga. 27 december 2008 - så 1 år har jag lyckats att hålla i gång med detta. Det är roligt att skriva och ändå roligare när någon ger kommentarer. Jag vet ju att det är många som läser - roligt.
Sedan har jag funderat lite över vad jag önskar mig i present när jag fyller år. Jag gillar inte att folk köper saker till mig ....för huset är ju fullt. Men jag vet att när folk vill gratta mig så vill de inte komma tomhänta. Så här kommer lite förslag: Frukt te från Tehuset i Uppsala, Ljus i alla dess former, Kroppslotion, Fina pappersformar till muffins, Digetal timer till köket finns på bla Åhléns för en billig summa, Rödvin, Ljudbok, Ljuslyktan snöboll från Kosta, Glittrande änglar (Jannice vet), Tidningen Lantliv nr 1, En hel lista med böcker som ligger i min önskelista på Bokus.com så säg till så kan jag kanske ge ett förslag......sedan finns det ju säkert mycket mera som jag önskar mig men detta var ett axplock. Men helst av allt så vill jag bara att folk kommer ihåg min dag.
Nu blir det äntligen frukost efter en halvtimme på motionscykeln och nästan två timmar vid datan.
Ta vara på varandra och lev livet.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Bra att vi fick en önskelista :) de är alltid bra det :) då har vi lite o kolla efter :)

    Ni ser ut att ha de kanon mysigt i thailand :) skulle med vilja åka dit nån gång :) HÄRLIGT!! jag måste komma o kika på mera bilder :) pusss

    SvaraRadera
  2. Br att du skrev ner önskeförslag! Jag gillar inte heller få saker som bara ska stå där på hyllan eller ligger i en kartong o skräpar. De ska vara något praktiskt. Ska springa in o köpa änglarna om dom finns kvar!"!!!=)

    SvaraRadera