Startsida

söndag 6 december 2009

Andra advent

6 december 2009 dagens namnsdag är Nikolaus, Niklas - Grattis Anettes Niclas.

Söndag morgon och frukosten är inte intagen. Det är grått ute och ingen snö än fast det är andra advent. Jag får väl glädja mig med att tända ljus nr 2 i advenstljusstaken för att det inte ska vara så deppigt.
Det var länge sedan jag skrev men det blir lätt så när man har häcken full. Fast jag tycker att jag inte får något gjort ändå - konstig kombination. Vet inte vad det kallas för....deprition kanske. Strunt samma. I dag står det på min daglista att kolla upp lite kläder till min resväska och min underbara semester som närmar sig. Självklart så kommer det att inte finnas något som passar - för så brukar det vara. Men något måste i alla fall med. Ska försöka att packa med lite korsord, yatzy, böcker eller kanske bara en bok, ljudboken samt kameran får jag inte glömma. En och annan bild ska jag väl kunna dela med mig kan jag tycka.
I går kväll var vi hos Dennis & Monica på lite glögg och skinkmacka. Hur mysigt som helst. Vi hade julklappsutdelning också. Sedan spelade vi kvinna man spelet - Vilka var det som vann? Ja ...självklart var det vi kvinnor. Ha ha ha. När vi åkte hem där ifrån så var det en trafikolycka vid Almunge skola. Buss och personbil. Enl. unt så skulle det inte vara någon som blev allvarligt skadad. Men jag kan intyga om att det var inte en rolig syn. Polisen trodde också att han som körde personbilen var alkoholpåverkad. Då säger jag bara VILKEN TUR att vi kom när det redan hade hänt. Tänk om det var vi som åkte där när "fyllot" kom. Fy ... vad otäckt det kan vara att tänka så.
Snart kommer våra nya familjemedlemmar till oss i Knutby. Kolla in http://elsasdesign.blogspot.com/
Det ska bli spännande.
Må så gott nu alla där ute och glöm inte att ta vara på tiden & varandra.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. ja tråkigt med trafikolyckan :( inge kul ju.. hörde av stefan att han va på larm. men mysigt med glögg hos dem =) myspys. Puss

    SvaraRadera
  2. kan man beställa elsa möss??

    SvaraRadera
  3. Japp...det har jag gjort för hur länge sedan som helst. Men hon skrev att hon hinner inte göra flera eller ta emot flera innan jul. Så snart kommer de hem till oss....eller rättare sagt efter jul.

    SvaraRadera