Startsida

måndag 16 november 2009

Vaknade upp av en smäll

16 november 2009 dagens namnsdag är Vibeke, Viveka.
I morse vaknade jag av en smäll när kl 06.15. Roppade på gubben som var på undervåningen. Inget svar!! Bara att pallra sig upp och kolla läget. Vi så inget och hörde inget mera. Vet fortfarande inte vad det var för smäll. Allt som inte stod rätt till var en Saab som stod på Ekebyvägen med en röd treangel bakom sig. Kanske det hade hänt något med den ...vem vet.
I dag har jag varit med mina underbara jobbarkompisar Anna-Lena och Brigitta. Vi gick en entimmes stadspromenad. Det var riktigt skönt vill jag säga. Brigitta gick inte med hela biten hon skulle till en annan vän. Men Anna-Lena och jag vi trotsade regnet. Sedan bjöd hon på fika. Hur mysigt som helst. Hon skjutsade mig även ner till stan från Tunaberg där hon bor. Jag köpte naturmedecin till gubben, några tröjor, lite ljus och förkläde till små pepparkaksgubbar. Hann även med att kolla in en större julklapp till mina guldprinsessor. Så detta ska jag säga till tomten att det troligen vill ha. Sedan bar vi i väg till Järlåsa och fick våra hår klippta. Så himla skönt vill jag säga.
Jag har läst i en veckotidning om mat för hjärnan. Där stod det att SOCKER -HJÄRNANS VIKTIGASTE ENERGIKÄLLA. Hur kan detta vara möjligt? Andra organ som hjärta,njurar eller lever använder hellre fettsyror som bränsle. Blir det brist på socker i kroppen går alla andra organ ner på sparlåga FÖR att garantera att hjärnan får så mycket glykos som möjligt. Vad ska en liten gottegris som mig säga om detta? Intressant läsning vill jag säga - det kommer nog flera sitat från denna veckortidning.
Ta vara på livet och på varndra.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. vilekn mysig dag ni verkar haft det =) skönt att du har varit ledig de är du värd <3 :) puss

    SvaraRadera
  2. Oj,de lät lite konstigt de där med sockret. Hihi. Skönt att bli klippta.. Alltså i håret! :) Oj,jag undrar om de är vi som är guldprinsessorna. Nyfiken som bara den på vad de kan vara i sånna fall!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Alla "barn" är nyfikna på paketen från tomten
    Puss Mor

    SvaraRadera