Startsida

torsdag 12 november 2009

Snabba vändningar

12 november 2009 dagens namnsdag är Konrad, Kurt.
Det var några dagar sedan sist. Allt beror på den turbolens som existerar på drömfabriken. Ena dagen ett besked andra dagen ett annat. MEN så är det i en tillverkningsfabrik. Jag läste i Jannices blogg att hon var trött på det hela och jag förstår henne. Eftersom de kan inte ge några klara besked om hur det ser ut om en månad eller två. Men det beskedet vi fick nu i går var att bara packlinan skulle upp på 5 skift vi andra rullar på med 3 skift. Det är ju fruktansvärt jobbigt eftersom många inte vill jobba 5 skift och nu blir det bara en avdelning. Men allt med gruppering osv. är som sagt inte klart. Men det som är klart är att vi ska bara producera flaskor fram till jul. Vilket känns inte så roligt. Den maskinen brukar nämligen spåra ur rätt ofta. Ja ja .....men för de människorna som inte har en sådan här jobb situation kan nog inte förstå hur mycket det tar på krafterna. Varselbeslut vid semester, anställningsbeslut några veckor in i augusti, lägga alla anställningar på is, inte producera ampuller utan flaskor osv.....Puh jag orkar inte tänka. Men omedvetet så blir det så än då.
Det händer väl andra saker i ens liv också.......VAD DÅ? Denna vecka har varit helt tom. Kommer knappt ihåg vad jag har gjort. Men jag bakade lussebullar i måndags i alla fall. Mer då? Ja jag minns inte riktigt. Inga viktiga saker tydligen. Jo jag fick 3 ljudböcker på posten som jag har köpt av en bloggar i min lista. Samt att jag har fått sett bild på "mina" gulliga möss som ska flytta till oss. Det finns säkert mera men kan inte minnas allt.
Må så gott nu alla människor. Ta vara på varandra och livet!
Kram Marie

1 kommentar:

  1. usch så jobbigt de verkar på dditt jobb, krångligt, läste också på jannices blogg att hon va trött på det. förstår det. puss

    SvaraRadera